• Fair value Autor: ~Chyba [46.204.109.*]
    Wątek trochę zaczepny, ale ciekaw jestem opini i oczekiwań.
    Czy premiera podobna do contraband będzie sukcesem przy aktualnej kapitalizacji? Jakie Fair value? Czy big cheese może być wyznacznikiem?
  • Re: Fair value Autor: ~Szpajza [46.204.13.*]
    Moje przemyślenia są to takie: cena gry 24.99$ po 15% zniżce wyniesie 21,24$ czyli 21.24*4.15$=88,14zł.
    Z tego 30% prowizji dla Steam i zostaje 61,69zł z tego 31% dla inwestora + Playway i zostaje 42.56 zł dla Pyramid Games na czysto z jednej sztuki, czyli gdyby premiera wyszła jak Contraband Police który do tej pory(2 miesiące od premiery) sprzedał się w ilości 300k(tak pokazuje steam) to liczymy 42.56*300000=12768000zł(dwanaście milionów siedemset sześćdziesiąt osiem tysięcy złotych) porównując to do gamingowego C/Z 21 spółka była by warta 268 milionów złotych czyli razy 5 od obecnego kursu. Wiadomo jeszcze należy doliczyć koszty gry ale ja podliczyłem tylko 2 miesiące sprzedaży. Dzięki za uwagę
  • Re: Fair value Autor: ~Magda [5.173.132.*]
    Jak ja mówiłam o kapitalizacji 500mln czyli około x10 obecnej w okresie 2-3 lat, a dokładnie po uruchomieniu trybu co-op to każdy się śmiał. Moim zdaniem to realne. Poza tym jest też coś takiego jak kobiece przeczucie... :-
  • Re: Fair value Autor: ~Szpajza [46.204.5.*]
    Kluczowe będą oceny
  • Re: Fair value Autor: ~jqn [37.47.248.*]
    To wczesny dostęp. Oceny można wyciągać, plus tego trybu jest taki, ze jest druga szansa - kolejna premiera tej samej gry, z lepsza widocznością Steam.
  • Re: Fair value Autor: ~Chyba [46.204.109.*]
    No ciekawe jak to się potoczy:)
    Dzięki za odp, mniej więcej podobnie liczyłem. Jeśli rzeczywiście by się taki scenariusz rozegrał, a wiadomo że będzie jeszcze coop to uznałbym to za bardzo udana premierę.
  • Re: Fair value Autor: ~Miś [188.147.108.*]
    Jakie oceny miała beta OM? Moim zdaniem PLW jest świadomy potencjału gry. Jakość musi być dobra. Wyciąganie jakości to trudny i długotrwały proces. Nie liczyłbym na to.
  • Re: Fair value Autor: ~Chyba [46.204.109.*]
    85% chyba jest na becie
  • Re: Fair value Autor: ~jqn [37.47.248.*]
    Beta miała 86% pozytywne. A ja po Castle flipper wiem, ze potrafią i gdyby to było ich IP a nie Gaming Factory to na tej grze zarobiliby ładne pieniądze. Niestety, zostali zablokowani.
  • Re: Fair value Autor: ~rony90 [83.8.221.*]
    Obecnie szacowanie wartości godziwej to trochę wróżenie z fusów. Możemy co najwyżej kreślić scenariusze typu "powtórzenie sukcesu Contrabandy" albo "powtórka Car Mechanica". W obu scenariuszach już za tydzień możemy mieć kapitalizację na poziomie render cube czy big cheese. Ale trzeba też pod uwagę klapę (chociaz po ostatnim wystrzale popularności taki scenaiusz stał sie znacznie mniej prawdopodobny niż chociażby tydzień temu). Możemy też pobawić się w próby ustalenia "co jest w cenie". Wg mnie przy obecniej kapitalizacji (ok. 50-55 mln zł) mamy oczekiwania peaku w okolicach 2 tys. osób i sprzedaży OM w ciągu roku na poziomie ok. 150-200 tys. kopii.

  • Re: Fair value Autor: ~Chyba [46.204.109.*]
    Mam wrażenie z w piątek niepotrzebna panika była :D trochę osób spanikowała brakiem przyrostów. Szkoda, bo było nawet pisane tutaj, o której wejdą na popular upcoming
  • Re: Fair value Autor: ~jqn [37.47.248.*]
    Ostatnie zdanie @rony90 - 100% zgody. Tez to tak fundamentalnie widzę, a biorąc pod uwagę nieujawniony tytuł, konsole DFH itd. to myśle, ze nawet niższy wolumen sprzedaży w ciągu roku, obroni obecna wycenę. Dlatego czuje względny komfort obecnie.
  • Re: Fair value Autor: ~Magda [5.173.132.*]
    Peak 2 tysiące to sam kickstater zrobi.
  • Re: Fair value Autor: ~Li [89.200.165.*]
    Spokojnie nie jarajmy się
  • Re: Fair value Autor: ~Li [89.200.165.*]
    No i zaczęły się śmieszne wyliczenia... Wyluzuj narazie bo pamiętam podobne wyliczenia na OML czy Madmind i wyszło jak wyszło....
  • Re: Fair value Autor: ~Ojoj [185.239.72.*]
    Szpajza a słyszałeś o podatku VAT, naganiaczu? :)
  • Re: Fair value Autor: ~Miś [188.147.108.*]
    Ja pamiętam o płatnym DLC i wersji mobile.

    Teraz trzeba tylko czekać do premiery. Reszta idzie dobrze.

    Teraz ważne będą oceny gry, następnie rozwijanie gry i marketing po premierze EA.
  • Re: Fair value Autor: ~Jacek [37.225.9.*]
    Dnia 2023-05-07 o godz. 21:41 ~Szpajza napisał(a):
    > Moje przemyślenia są to takie: cena gry 24.99$ po 15% zniżce wyniesie 21,24$ czyli 21.24*4.15$=88,14zł.
    > > Z tego 30% prowizji dla Steam i zostaje 61,69zł z tego 31% dla inwestora + Playway i zostaje 42.56 zł dla Pyramid Games na czysto z jednej sztuki, czyli gdyby premiera wyszła jak Contraband Police który do tej pory(2 miesiące od premiery) sprzedał się w ilości 300k(tak pokazuje steam) to liczymy 42.56*300000=12768000zł(dwanaście milionów siedemset sześćdziesiąt osiem tysięcy złotych) porównując to do gamingowego C/Z 21 spółka była by warta 268 milionów złotych czyli razy 5 od obecnego kursu. Wiadomo jeszcze należy doliczyć koszty gry ale ja podliczyłem tylko 2 miesiące sprzedaży. Dzięki za uwagę

    Twoje wyliczenia są bez sensu.

    Zapomniałeś o VAT, o tym że cena jest różna dla poszczególnych krajów np Chiny Rosja mają dużo niższe ceny, + inne koszty

    W praktyce zostanie 50-55% z czego 31% ma pójść dla inwestora.

  • Re: Fair value Autor: ~Miś [188.147.108.*]
    Fair value zależy od zysków jakie spółka będzie osiągała w następnych latach. Obecnie prognozowanie jest obarczone sporym ryzykiem błędu. Trzeba poczekać do premiery EA.
  • Re: Fair value Autor: ~Chyba [46.204.109.*]
    Na tym całą zabawa polega żeby pokreślić różne scenariusze.
  • Re: Fair value Autor: ~oldschool [178.43.154.*]
    Są dwa, masz akcje albo nie.
  • Re: Fair value Autor: ~jqn [147.161.249.*]
    Niemniej jednak zabawne jest, że takiemu jackowi nagle się zachciało o 6 rano z hakiem wrzucać tematy na forum, że gra mu się nie podoba. Nie jest zainteresowany spółką, gra się nie podoba, no ale wejdzie tak rano i napisze. Niebywałe.
[x]
PYRAMID 4,76% 11,00 2025-10-03 16:40:32
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.