• Zakup platformy DSP Autor: ~sandziar [10.102.52.*]
    Zarząd Cloud Technologies S.A. ("Spółka") w nawiązaniu do raportu bieżącego ESPI numer 1/2019 z dnia 16 stycznia 2019 roku w sprawie zakupu licencji na platformę DSP oraz raportu bieżącego ESPI numer 15/2021 z dnia 29 listopada 2021 roku w sprawie przyjęcia strategii na lata 2021 - 2023 informuje, iż w dniu 22 lutego 2023 roku OnAudience Ltd, podmiot zależny od Spółki, podpisał umowę na mocy której nabył wszelkie prawa, w tym prawa własności przemysłowej i prawa autorskie, do kodu źródłowego platformy DSP za kwotę 3,7 mln euro. Cena zawiera się w przedziale zewnętrznej wyceny przygotowanej przez profesjonalnego i niezależnego doradcę. Cena zostanie zapłacona do końca bieżącego miesiąca. Zawarta umowa zawiera gwarancje stron.

    Platforma DSP służy do automatycznego zakupu powierzchni reklamowej oraz umożliwia monetyzację danych. Wcześniej grupa kapitałowa korzystała z licencji na zewnętrzną platformę DSP, bez prawa do kodów źródłowych i możliwości rozwoju technologii we własnym zakresie oraz jej dalszego sublicencjonowania. Zakup platformy DSP zwiększy niezależność w funkcjonowaniu grupy kapitałowej na rynku reklamy internetowej, a lepsza integracja z platformą DMP przyczyni się do zwiększenia efektywności monetyzacji danych.
  • Re: Zakup platformy DSP Autor: ~Magnus [10.102.52.*]
    Jeszcze nie ochłonęliśmy po świetnych danych sprzedażowych i wzroście ceny o 14% a mamy kolejną dobrą informację. Kolejny cel strategii zrealizowany.
  • Re: Zakup platformy DSP Autor: ~klocek [10.42.7.*]
    Korzyści z budowania własnej platformy sprzedaży reklam (DSP)
    Chociaż na rynku istnieje wielu doskonałych dostawców DSP, istnieje szereg korzyści związanych z tworzeniem własnego, niestandardowego DSP:
    Własność danych i technologii: budując własną platformę DSP zyskujesz kontrolę zarówno nad technologią, jak i danymi. To szczególnie korzystna sytuacja dla reklamodawców, którzy prowadzą duże kampanie reklamowe oraz agencji, które kupują duże ilości zasobów w imieniu swoich klientów.
    Eliminacja opłat i prowizji za rozwiązania white-label (produkt sprzedawany pod marką dystrybutora): chociaż budowanie własnego DSP nie wyeliminuje wszystkich opłat i prowizji związanych z transakcjami w mediach online, z pewnością jednak wyeliminuje opłaty i prowizje związane z korzystaniem z kosztownych rozwiązań white-label.
    Kontrola nad rozwojem produktu: większość DSP jest wyposażona w wiele świetnych funkcji, jednak są one uniwersalne. W niektórych przypadkach marki i agencje z określonymi potrzebami lepiej wyjdą na stworzeniu dopasowanych funkcji do ich specyficznych potrzeb.
  • Re: Zakup platformy DSP Autor: ~zosia_samosia [10.42.8.*]
    Czyli rozumiem, że DSP jest na tyle prostą technologią, że wzrost kosztów związany z rozwojem i utrzymaniem technologii nie będzie wysoki, w każdym razie nie większy niż opłaty za tą technologię. Swoją drogą chyba najlepsi gracze wcale nie chcą sprzedawać kodu źródłowego, więc to była jakaś słabsza firma.
[x]
CLOUD 0,41% 49,20 2025-09-25 15:57:23
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.