Według zarządu OT Logistics duży popyt na usługi portowe będzie skutkował dobrą koniunkturą dla grupy także w tym roku. W efekcie oczekuje się dalszego wzrostu wyników na działalności portowej i spedycyjnej. – Dzięki posiadaniu pełnego łańcucha logistycznego możemy efektywnie zarządzać nim zwłaszcza w sytuacji olbrzymiego popytu na węgiel. Przypomnę, że nasi klienci mogą korzystać nie tylko z usług portowych, ale całego łańcucha logistycznego z frachtowaniem statków, spedycją towarów i transportem kolejowym włącznie – mówi Kamil Jedynak, prezes OT Logistics. W rezultacie grupa realizuje dostawy od portu załadunku do punktu docelowego u klienta. Może też lepiej niż dotychczas koordynować dostawy i rozładunki statków. – Obserwując wzrost zapotrzebowania także na usługi przewozowe, w tym głównie kolejowe, chcemy rozwijać tę część działalności poprzez naszą spółkę zależną Kolej Bałtycka – deklaruje Jedynak. Zapewnia, że IV kwartał, podobnie jak cały 2022 r., charakteryzował się wysokim zapotrzebowaniem na usługi grupy. Należący do niej terminal morski w Świnoujściu przeładował w ubiegłym roku ponad 2 mln ton węgla energetycznego i koksującego, wobec przeszło 0,8 mln ton rok wcześniej. Do tego dochodzą inne ładunki. W przypadku terminalu morskiego w Gdyni znacząco zwyżkowały przeładunki zbóż. Dużą dynamikę wzrostu przychodów miała też działalność spedycyjna. Zarząd liczy, że również kolejne miesiące przyniosą w tych biznesach wysokie przychody. Z ostatnich danych wynika, że po trzech kwartałach grupa zanotowała 275,1 mln zł przychodów i 92,6 mln zł zysku netto. W ujęciu rok do roku oba wyniki istotnie spadły, na co decydujący wpływ miała sprzedaż istotnych aktywów.
Bumech zawarł ze spółką OT Logistics umowę o współpracy strategicznej w zakresie importu węgla energetycznego.
Bumech przeznaczy 52 mln zł na modernizację struktury OTL, przewoźnik zaś będzie dla spółki głównym dostawcą usług logistycznych do 2025 r., podał Bumech.
„Na podstawie umowy Bumech wesprze OTL w dokonaniu modernizacji suprastruktury i infrastruktury portowej (do obsługi transportu morskiego i kolejowego)” – czytamy w komunikacie.
Jak wynika z komunikatu Bumech ma zapewnić na ten cel 52 mln zł.
W zamian OTL co najmniej do końca 2025 roku, stanie się głównym dostawcą usług logistyki morskiej, przeładunkowej oraz kolejowej dla podmiotów z grupy kapitałowej Bumech.
Pieniądze zostaną przeznaczone na zwiększenie możliwości przeładunkowych i ekspedycyjnych towarów masowych w porcie w Świnoujściu, a także poprawę efektywności operacji portowych.
„Główne założenia umowy to zakup nowych żurawi portowych oraz modernizacja portowej infrastruktury kolejowej w celu zwiększenia możliwości portu w Świnoujściu w zakresie realizacji importu węgla energetycznego do Polski” – czytamy dalej.
Spółka Bumech poinformowała 27 września, że podpisała umowę na import węgla z Republiki Południowej Afryki . Surowiec ma trafiać do Polski od listopada 2022 roku do końca marca 2024 r.
Co ważne, w czasie jej obowiązywania będzie jedynym klientem eksportera z RPA. Jest to szczególnie istotne w związku z ostrą konkurencją o surowce w dobie kryzysu energetycznego.