2 NIE, to nie tylko 7 miliardów od Polregio. a) Wzrost jest dlatego tak duży (pierwszy raz w historii firmy) bo, nikt się nie spodziewał aż 7 miliardów do podziału przez 4 spółki już w pierwszej umowie ramowej Polregio (były przecieki bo ostatnio rosło bez żadnego info). b) spółki zgłosiły oferty na niemal 40 miliardów i to 7 to jest dopiero PIERWSZE zamówienie ramowe od Polregio
3. Nadal czekamy na wynik przetargu na około 5 miliardów dla PKP IC na piętrowe push-pule, w którym sojusz zawarły Newag i Pesa 4. Z powodu wojny rośnie zapotrzebowanie na ciężkie lokomotywy - patrz Dragon2 5. Dzisiaj Horała powiedział, że planują duży sojusz polskich producentów na rzecz kolei dużych prędkości w ramach CPK. Wyraźnie powiedział, ze Polska ma sie stać producentem taboru dużych prędkości tj. jak na polskie warunki do 250 km/h. Newag już w zasadzie to ma.
Wyleczyłem się z Newagu, o czym niedawno pisałem, ale też dodałem, że poczekam. I się opłaciło. To nie jest koniec - patrz punkt 3,4,5 i kolejne ramówki 2 za 2-3 lata.
Największy zarzut do euforii to fakt, że Newag może nie przypaść złotówka z tego przetargu - to jedynie umowa ramowa. Złożył najdroższą ofertę. Zamówienie i volumen były wielokrotnie obniżane i zmieniane przez Zamawiającego dlatego 200 szt. uważam za kiełbasę wyborczą. Sugerujesz kolejne zamówienia z Polregio, na jakiej podstawie? Do tej pory to Urzędy kupowały pojazdy dla Polregio. Polregio nie ma żadnej historii takich zakupów. Jaki przewiduje finał? Zapomnijmy o 200 pociągach, żaden oferent nie mieści się w budżecie. Jeśli uda się zrobić 1/4 to będzie maks. Jeśli Newag zrobi 10 sztuk hybryd to będzie to cud i naprawdę wszystko. Wskazujesz na inne przetargi - są obietnicą wielkiej kasy, zgoda. Tylko nikt nie płaci za zamówienia, a ich realizację. Z tym ostatnio jest problem: SKM w Warszawie. Wskazujesz na przetarg z PESA - tutaj nikt nie ma doświadczenia w takiej współpracy, a PESA też ma problemy z realizacją terminowych dostaw. Wskazujesz na lokomotywy, to właśnie one nie mają pozwoleń - zamówienie PKP Cargo S.A. Piszesz o wysokich prędkościach, pokaż mi jeden produkt Newag, który jest pojazdem dużych prędkości.
Jeśli masz akcje to obserwujesz pewnie raporty kwartalne i masz świadomość jak będą wyglądały wyniki roczne za 2022.
Nikogo nie namawiam, nikomu nie odradzam. Proponuje tylko chwilę zastanowienia.
Jeszcze wczoraj (poza wąską grupa, co chyba coś wiedziała skupowała akcje - wzrosty bez przyczyny) w ogóle nie mówiliśmy o tej puli, z której Newag "może nie dostać ani złotówki". Chciałbym mieć takie zmartwienia. A kto wie, może dostać połowę. Bo jak będzie zapotrzebowanie akurat na EZTy hybrydowe (a Polregio obsługuje od ch.... linii niezelektryfikowanych) to powiedz mi, kto to szybko dostarczy hybrydy w rozsądnej cenie?
Dotychczas dyskontowaliśmy właśnie słabsze wyniki 2022, o których każdy wiedział, dlatego dotknęliśmy 13 zł. Dlatego słabo to już było, a na ile będzie bardzo dobrze? Czas pokaże. Giełda dyskontuje przyszłość.
Giełda dyskontuje przyszłość - zgoda. Jednak zgodzisz się, że również ubiera naiwniaków. Twoja teza, dyskontowania słabych wyników do 13zł jest słuszna. Jednak ten przetarg nie jest żadną przesłanką do zmiany na lepsze - stare problemy wciąż nierozwiązane. Wciąż wiszą i obciążają firmowa kasę. Ten wystrzał - to jest typowe stado brak zrozumienia czym jest ta umowa w istocie. Na jakiej podstawie podajesz, ze może otrzymać połowę tego zamówienia? To absurdalna propozycja :) Celem zamówienia jest zastąpienie starych EN57, i większość tras obsługiwanych przez Polregio to trasy zelektryfikowane - co też odpowiadało ostatnim zamówieniom większości klientów.
Co do spekulacyjnego "wystrzału" wczorajszej sesji to ciężko sie nie zgodzić bo tak po prawdzie to niewiadomo jaka część tortu z tego przetargu trafi do Newagu. Zresztą widoczne to było na forum gdzie pojawiło sie znane dla bywalców GPW towarzystwo wzajemnej adoracji ;).(kilka dni wcześniej obecne np na Lenteksie). Plus taki że mimo spodziewanej korekty podniosło to kurs na wyższy poziom. Co do samego przetargu to w moim przekonaniu realne jest zgarnięcie przez Newag w aukcjach zamówienie na 1-1,5 mld. 2 mld byłoby super ale to taka wersja optymistyczna. Dużo ważniejsza dla spółki byłaby informacja o odblokowaniu KPO co uruchomiłoby zamówienia samorzadowe w których Newag był mocny. Uruchomiłoby to tez opcje które spółka już wygrała np SKM zamiast 3 to ponad 30 EZT. Co do samych wyników to IV q bedzie dobry - lepszy r/r.