Albo inwestor, albo jakieś inne pozytywne niusy - to faktycznie sensownie łączyłoby się że zbieraniem akcji w ostatnim czasie (plus z pakietowka).
Z drugiej strony... To może być pic na wodę, żeby kupić trochę czasu... A może najwięksi akcjonariusze wymusili takie podejście (generalnie spolka działa w obecnie super perspektywicznej branży, ma wolne środki na rachunkach, więc może chcą się dowiedzieć jak najwięcej z tego wycisnąć)
Dnia 2022-12-06 o godz. 09:32 ~zwrotnik napisał(a): > A czemu nie zakładacie emisji akcji?
No a właśnie mając na uwadze fakt, że to wciąż polski banan i new connect, a właściciele mają w d... drobnych akcjonariuszy, to bardzo możliwa jest emisja np. 1-2 mln akcji bez prawa poboru. No nic, trzeba cierpliwie czekać na konkrety, a jak ktoś tej cierpliwości już nie ma to wie co robić.
Tu bardziej chodzi o zainwestowanie zysków lub kupno czegoś dużego do przewozu kontenerów ponieważ zyski rosną skokowo.Ewentualnie spokojnie jak teraz się rozwijać przejść na rynek główny aby być bardziej rozpoznawalną firmą zwiększyć płynność i podnieść wartość stać się typową firmą dywidentową.
Dnia 2022-12-06 o godz. 09:32 ~zwrotnik napisał(a): > A czemu nie zakładacie emisji akcji?
Emisja akcji na ten moment wydaje się najmniej prawdopodobna. Porównując dane z raportów (źródło danych: biznesradar.pl): - rozpatrując ostatnie dwa lata dla przepływów operacyjnych, to minusowe zdarzyły się w 3Q2020 oraz 2Q2022. Nie przekroczyły jednak 1 mln pln, co w przypadku 43 mln gotówki na kontach jest niewielką kwotą. - EBITDA od 2016 roku jest co kwartał na plusie, za wyjątkiem, 4Q2019. - EBITDA 2021 dla każdego z kwartałów poszła skokowo do góry porównując kwartał do kwartału. Największa została zanotowana w 4Q2021. 2022 rok dla każdego z kwartałów poprawił ten wynik - nie mamy jeszcze danych z następnego raportu tj. 4Q2022. - Spółka obecnie nie posiada zadłużenia, a posiada środki na kontach, a więc jej Enterprise Value jest niższa niż kapitalizacja.
Jeżeli nie ma tam żadnego chochlika w stylu "zgubiliśmy cały ładunek i nie wiemy gdzie", to 4Q2022 powinien być lepszy od ostatnich 7 kwartałów. Co za tym idzie na horyzoncie nie widać podstaw do emisji akcji.
Powyższe to nie żadna rekomendacja do kupna bądź sprzedaży akcji, tylko moja prywatna opinia co do potencjalnej emisji akcji.
Myśłę, że pytanie o emisję akcji nie odnosiło się do kiepskiej sytuacji finansowej spółki (bo taka absolutnie nie ma miejsca, jest wręcz przeciwnie). Może natomiast chodzić o pozyskanie większej sumy na grube nowe inwestycje/akwizycje. Obecnie pieniądz na rynku jest drogi, więc hipotetycznie jest to jakaś alternatywa, do zadłużania się w bankach.
Mówiąc jednak szczerze, byłbym bardzo zdziwiony takim obrotem sytuacji, no ale nigdy nie wiadomo.
Nie wiem co sądzić ale na pewno nie jest to ukłon w stronę miejszościowych. Gdyby spółka chciała się dzielić z mniejszościowymi, zwiększyłaby współczynnik wypłaty dywidendy, a wypłaca po 30-40 groszy na akcje z zysku prawie 2 zł, reszta do siebie.
Wiec teraz pytanie jak chcą zrobić dobrze grupce panów którzy kontrolują 90% ATC? Nie wiem. Może być to transakcja na ich akcjach (sprzedaż przez obecnych do inwestora) lub emisja bez prawa poboru zeby rozwodnić mniejszościowych, wymęczyć ich zbijając kurs zeby spółkę sciągnąc z parkietu. Wtedy nie bede musieli sie niczym dzielić.
Perspektyw od groma. Kolej zboze węgiel, uni mam oni mogą chcieć gotowego operatora. Ale nawet PKP cargo chce być logistykiem intermodalnym, więc nawet oni wchodzą w grę, ale najbardziej prawdopodobne wydaje się być kierunek wschodni- chiny które już są w akcjonariacie