Jakoś nie wyobrażam sobie, aby w takich dużych obiektach istniały tylko serwisy - to nie może być przecież opłacalne. Może będą sprzedawali samochody używane, tak jak iMotors? W raporcie wspominali o możliwości przejścia na taki model działalności.
Druga część porozumienia też jest ciekawa. Jakim cudem BAH ma wybudować nowy salon, skoro ma niby do spłacenia taki dług? Wygląda na to, że zdecydował o tym również producent, a to przecież jemu spółka wisi pieniądze. Coś tu nie pasuje, nie uważacie?
Ogólnie rzecz biorąc mam wrażenie, że tutaj pozytywne komunikaty są często przedstawiane neutralnie, a negatywne bardziej negatywnie niż są. O arbitrażu z Karlikiem dowiedzieliśmy się przykładowo z komunikatu, który wyglądał raczej źle (i był opublikowany chyba tylko dlatego, że Karlik wykonał jakiś ruch), a do tego zastanawiające jest to, dlaczego informacja ta nie znalazła się w raporcie za 3 kwartał 2021 roku. Ogólnie wygląda na to, jakby wszystkie te arbitraże były mało znaczące. W sumie kto by się tam przejmował tymi kilkadziesięcioma milionami, prawda?
Skończyliśmy na czerwono więc w sumie nie na znaczenia, czy dzisiejszy komunikat był pozytywny czy nie. Kurs jest prawie taki jak był, nic się nie stało, można się rozejść
Jeszcze jedno. Moim zdaniem porozumienie powinno być korzystne dla obu stron, więc jaka byłaby tu korzyść dla BAH, gdyby zrezygnowali z działalności dealerskiej w trzech lokalizacjach? Możliwość wybudowania nowego salonu w Warszawie? Jakoś nie wydaje mi się to super interesem biorąc pod uwagę oddział w Gdańsku, który ledwo co został otwarty, a już przestaje sprzedawać.
Mam wrażenie, że poznaliśmy tylko fragment układanki.
Układanka już chyba zaczęła się wcześniej gdy inchacape wypowiedział, oprócz Warszawy, wypowiedzenie dla tych obiektów. Mnie wychodzi w tej ukladance sprzedaż dwóch salonów dla inchacape, w Katowicach nie jest BAH właścicielem obiektu. Pewnie cena będzie satysfakcjonująca dla BAH. W tej ukladance należności dla BAH od innych dilerów przejmie inchacape. Dlatego cicho o egzekucji weksli,wydaje mi się że dłużnicy zwracali się o pomoc do JLR. Sprzedaż długów i salonów powinno znacząco zredukować rozliczenia pomiędzy BAH a JLR.
Trzeba obserwować ruchy największego akcjonariusza. Dla przypomnienia Książek ma 46% akcji tj. 19mln, Dębkowski 5,04 % tj. 2 mln, a cały free float 48,96 %. Dodam jeszcze że zysk był 8 mln a weksel od Karlika jest warty 8 mln przy obecnej kapitalizacji firmy 20 mln zł . Zastanawiające jest tylko to dlaczego tak się spieszyli podpisać niekorzystne dla BAH porozumienie.
Dlaczego niekorzystne? Jakoś nie chce mi się w to wierzyć, a komunikat wydaje mi się niepełny, tzn. informuje nas o podpisanym porozumieniu, ale nie wiemy tak na prawdę nic o konkretnych planach BAH. Używanie tych lokalizacji tylko na potrzeby serwisu jest moim zdaniem nielogiczne.
Może mają coś w zanadrzu ale jakby tylko pozbyli się dealerki w trzech salonach to kiepskie porozumienie. Aż się dziwię że Książek taki wizjoner na to poszedł, więc poczekajmy na następne info.