Max 16 pozycja globala, peak 567, oceny 55 vs 1 (98%). Patrząc tylko na sam peak można powiedzieć, że jest tak sobie, patrząc jednak na miejsce globala a przede wszystkim na oceny wydaje się, że jest całkiem dobrze. Według mnie idziemy na powyżej 15k sprzedaży w 72h. Poniżej szczegóły dlaczego tak myślę. Cena podstawowej wersji to 17 dolarów (to warto mieć na uwadze analizując miejsca na globalu). Urbek poza 16 pozycją pierwszego dnia drugiego jest na razie na pozycjach między 22 a 44. Porównywalne gry (wszystkie z wyższymi aczkolwiek starszymi wishlistami): - Ship Graveyard 13k po 72h, dzień pierwszy top 19, dzień drugi między 33 a 98 (cena gry to było 15 dolarów minus rabat); - Prison 21,5k, top 13 a potem 29-49 (20 dolarów minus rabat); - Junkyard 19k, top 11 a potem 18-85 (17 dolarów); - Bum 19k, top 7 a potem 26-67 (18 dolarów); - Mech 11k, top 15, a potem 52-130 (20 dolarów); - TSR 19,8k, top 8, a potem 64-180 (15 dolarów); - Animal 16k, top 4, a potem 17-42 (20 dolarów); - ACS 20k, top 6, a potem 12-55 (20 dolarów); - DFH 11,6k, top 11, a potem 34-92 (20 dolarów); - Theft 80 - 10k, top 21, a potem 46-160 (20 dolarów). Z w/w gier Urbek miał 9 na 11 gier start ale drugiego dnia ma na ten moment już 4 najwyższy i 2 najniższy (na to też warto patrzeć) wynik. To dobry prognostyk, tym bardziej, że o ile start jest na pewno bardzo ważny to kluczowa jest sprzedaż na dystansie a oceny 98% na pewno w tym nie przeszkodzą.
Grałem w prolog, bardzo przyjemna gra. Oceny świetne (przynajmniej póki co, ale mam przekonanie, że może się utrzymać >90%). Gra jest pod tym względem sukcesem i cieszy mnie to, bo jak wspomniałem, jest porządnie zrobiona. Szkoda, że sprzedażowy to tylko "przeciętny Playwayowy tytuł, który kiedyśtam się zwróci". Bo zasługuje wg mnie na więcej.
Ale na jakiej podstawie twierdzisz, że to "przeciętny Playwayowy tytuł, który kiedyśtam się zwróci"? Jakoś ja raportu sprzedażowego jeszcze nie widziałem. To temat z publishingu Rock Game, deweloper jest z ... Chile (koszt raczej niewielkie tym bardziej, że gra została szybko zrobiona). Może warto poczekać na raport w sobotę i wtedy oceniać. Ja mam wrażenie, że to będzie gra, która zarobi całkiem sporo i będzie sie dobrze sprzedawać w długim okresie.
Tak, tak, zwróci się, może do końca tygodnia, może we dwa-trzy. Nie mówię o tym, że zwrot będzie trwał rok.
Raczej o tym, że szkoda, że może być gierka oceniana na 90-100%, reakcje w prologu i teraz w komentarzach są bardzo fajne. Ale to za mało, żeby się jakoś bardziej przebić i po prostu szkoda, bo kibicuję tej gierce jako gracz, zrobiła na mnie dobre wrażenie. Mam na myśli sukces pokroju GSS albo DDS.
Sukcesu GSS nie powtórzy to fakt. Co do DDS to pewnie też nie ale naprawdę warto poczekać z pełną oceną tej premiery choćby do raportu 72h oraz zakończenia pierwszego weekendu. Poza tym ja np. wolałbym, żeby było 15k po 72h i 150k po pół roku niż 25k po 72h i 100k po pół roku. A tutaj ten pierwszy scenariusz jest możliwy. To możę być gra z bardzo długim i stabilnym ogonem sprzedażowym. Na razie ma 7 wersji językowych, więc pole do dotarcia do większej bazy graczy jest.