Ja jestem laikiem początkującym, ale na wykresie 6M na wig20 ja widzę drugi dołek na podobnym poziomie co ostatnio. Czy sądzicie ze warto zacząć pakować L-ki. Ja od poniedziałku chyba zaczynam. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
A skąd taki poziom 1641? Przecież minimum różnego nie ma takiego. Dodatkowo mamy lukę na 1718 i jeszcze nie została wypełniona. Dlaczego o tej luce nikt nie pisze? 2 razy próbowali domknąć i się nie udało.
Ropa spadła 10% od szczytu a gaz nawet 25%. Spadki na giełdach to reakcja na podwyższenie stóp procentowych dla zdławienia inflacji wywołanej głównie wzrostem cen surowców energetycznych. Mam podejrzenie że ograniczenie dostaw z Rosji zostało wzmocnione przez spekulantów pompujących ceny. Spadki cen surowców to efekt zamykania pozycji spekulacyjnych. Presja inflacyjna ulegnie zmniejszeniu co spowoduje powrót inwestorów na rynki giełdowe.
Wzrost stóp nawet wzmacnia inflację ponieważ zwiększa koszty przedsiębiorców. Nie obniża za to siły nabywczej tych co nie mają kredytów. Może tylko skłoni ich do oszczędzania ale oprocentowanie depozytów jest nadal niskie. Wskaźniki inflacji za to reagują natychmiastowo na spadki ceny surowców energetycznych. Myślę, że już warto nastawić się na stopniowe wzrosty cen akcji. Ważnym czynnikiem jest kurs dolara. Zależy on nie tylko od atrakcyjności amerykańskich obligacji ale również od bilansu handlu międzynarodowego. USA mają do sprzedania gaz i ropę ale reszta świata ma atrakcyjne cenowo dla Amerykanów towary. Jen japoński jest rekordowo tani w dolarach, również euro zbliża się do parytetu 1:1 do dolara.