Jeśli chodzi o profil działalności i rynek to niemal bliźniacze i konkurujące ze sobą spółki. Obie mają imponującą dynamikę przychodów, rosnące marże i ciekawą perspektywę na ten rok. Obie również nie rozpieściły dywidendą i prawie cały ubiegłoroczny zysk (w obu przypadkach rekordowy) przeznaczyły na rozwój działalności. Gdyby jednak zamierzać dokupienie (do czego skłaniają obecne ceny obu spółek), to na którą postawilibyście większą kasę? Proszę o konstruktywne wpisy i nie wskazywanie innych spółek. Miłej majówki Wszystkim !
Rynek jest naprawdę duży i rozwój jednej, czy drugiej spółki nie zaszkodzi którejkolwiek. Koniunktura bardzo sprzyja i bezapelacyjnie mozna stwierdzic, ze to czas dystrybutorów czesci zamienny. Odnosząc sie do twojego pytania, to uwazam, ze lepszym wyborem jest AP. AP to taki Intercars sprzed paru lat. Rozwijają sie w zawrotnym tempie. Zdecydowanie wieksza szansa na wzrost ceny 14–>28, niz 410–>820. Wysoka cena juz w jakims stopniu ogranicza dostępność akcji dla bardziej drobnych inwestorów. Takie jest moje zdanie, bo odnosząc sie stricte do fundamentów to zarówno jedna jak i druga opcja to swietne rozwiazanie i zadne nie powinno rozczarować.
Pozdrawiam
No właśnie - obie rozwijają się równie dynamicznie i ciężko wskazać faworyta. Autopartner niby ma nieco większą dynamikę sprzedaży, ale w ostatnim kwartale to Intercars jakby bardziej przyspieszył (w odróżnieniu od Autopartnera miał lepsze wyniki Q/Q. Autopartner ma wyższą rentowność sprzedaży, ale ostatnio marże szybciej rosną Intercarsowi. Kurcze, naprawdę ciężko wybrać. Co do ceny - jest to oczywiście argument za Autopartnerem (psychologicznie fajniej kupić ponad 100 akcji Autopartnera niż 3-4 akcje Intercarsu), ale wszyscy wiemy, że tak naprawdę to kwestia ilości akcji, i mogą to z czasem załatwić np. podziałem akcji. Swoją drogą - przykład LPP pokazuje, że nawet na polskiej giełdzie akcje potrafią urosnąć z 48 zł na ponad 19000 zł za szt., więc nie jest to zagadnienie jeśli papier jest rzeczywiście dobry. Plus wysokiej ceny jest taki, że spekulująca dzieciarnia nie wskakuje na walor.
Gdyby Polska giełda nie była bananowa trzymałbym IC (c/z i kapitalizacja po ich stronie) natomiast jak widać ostatnie 2 lata są pod wyniki a te AP ma sztos wiec tutaj da mi zarobić więcej % niż IC
APR - za 2021 rok EPS 1,42 zł, co daje c/z 10,14. C/wk dla Autopartnera 2,87 CAR - za 2021 rok EPS 49,38 zł, co daje c/z 8,43. C/wk dla Intercars 1,91.
wskaźnikowo większą okazją wydaje się więc CAR.
Z drugiej jednak strony: przychody APR za I-III 639,5 mln zł (+34% r/r), przychody CAR za I-III 3158,5 mln zł (+24% r/r)
wyceniany o 20% drożej Autopartner, ma więc nieco wyższą dynamikę wzrostu przychodów.
Słowem - trzymam obie, bo idą "łeb w łeb" i z niecierpliwością czekam na raporty za I kw. (dziwnym trafem obie spółki opublikują raport w jednym dniu - 19 maja ).