EBI i PKP Intercity podpisały umowę kredytu na kwotę 2 mld PLN (ok. 434 mln euro), która pomoże spółce sfinansować strategiczny program unowocześniania taboru https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/2-miliardy-kredytu-od-ebi-dla-pkp-intercity-105787.html
Dnia 2021-12-13 o godz. 14:11 ~asadasdas napisał(a): > EBI i PKP Intercity podpisały umowę kredytu na kwotę 2 mld PLN (ok. 434 mln euro), która pomoże spółce sfinansować strategiczny program unowocześniania taboru > https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/2-miliardy-kredytu-od-ebi-dla-pkp-intercity-105787.html
Kwota istotna ale czy coś z tego skapnie do Newag?
oznacza że duże zamówienie na loki i wagony pietrowe bedzie realizowane. a to juz dużo patrząc na bajkopisanie które pojawia sie co rok w przypadku Polregio ;)
Nie, nie "skapnie". Wg portfela zamówień i planowanych przetargów to będzie intensywny deszcz kasy.
Przypomnę, że rok 2021 to był "Rok Kolei". I nie chodziło bynajmniej o laurki i pompatyczne akademie a właśnie budowanie systemów finansowych na lata następne. EBI to tylko przedsmak znacznie większych pieniędzy, które uzasadniają zapowiedzi Jakubasa sprzed około roku, że spodziewa się w najbliższych latach rocznych obrotów Newagu na poziomie około 2 miliardów zł.
Tym bardziej ostatnie spadki to było co najmniej nieporozumienie, a moim zdaniem znacznie więcej. Kto miał olej - dokupił kolej.
Dnia 2021-12-15 o godz. 02:49 ~Sgt napisał(a): > A na stronie Newagu czas zatrzymał się 8 listopada. A mamy 15 grudnia i tyle rzeczy się dzieje!
Słusznie! Przynajmniej hasło jest stale ponadczasowe i adekwatne do zdarzeń wokół firmy: "Przyszłość nabiera tempa". Niestety wycena firmy na GPW - wręcz przeciwnie. A ostatnie spadki od września to klasyczna gangsterka giełdowa na pełnej kurtyzanie i odebranie akcji wielu graczom poprzez SL. Przegięli.
"Zgodnie z artykułami 12 i 15 Rozporządzenia MAR (market abuse regulation) zakazana jest manipulacja instrumentami finansowymi". "Złamanie zakazu manipulacji jest zagrożone odpowiedzialnością karną".