Zysk jest mniejszy, bo koszta przy WAoST go pomniejszają. Przychód ze sprzedaży jest 3% większy niż w zeszłym roku, czyli sprzedali podobną liczbę kopii, a więc zarobili na sprzedaży te same pieniądze.
Kapitał własny wzrósł prawie dwukrotnie, zobowiązania finansowe zmalały, sprzedaż na podobnym poziomie pomimo, że premiera WDT odbyła się prawie półtora roku temu. Do tego kończą się prace, a więc i znaczące koszta, nad WAoST. Raport jest całkiem niezły.
Ale trzeba być uczciwym i napisać, że WDT nie zrobił takiego szumu jak jedynka. W dodatku po raz kolejny mają opóźnienia z projektami (przykład co-op WDT). Liczę na to że podwójne beta testy i weryfikacja gry ze strony GW, wpłynie na dużo lepiej dopracowany produkt w porównaniu do WDT. No i to przejście na GPW - znowu brak konkretów... A bez tego ruchu spodziewam się dalszej padaki na wolumenie
Większy wpływ na koszty działalność miał znaczny wzrost usług obcych i wynagrodzeń niż amortyzacja... rozwijają się. Zobaczymy czy czy w takim samym stopniu będą zwiększać przychody ze sprzedaży. Utrzymują stabilnie sprzedaż, ostatnio podbitą przez premierę na Questa ale moim zdaniem wciąż widać ze rynek gier VR dalej jest za mały, za słabo rośnie aby powodować dynamicznych wzrostów przychodów dla takich spółek (uzasadniając też wyższą wycenę). Na steam nie spodziewam się znacznego piku przy najbliższej premierze, co może być przyczyną dalszego obsuwania kursu jeżeli np. nie dostaniemy szybko komunikatu o zwrocie kosztów produkcji.
Raport akurat dobry. Wysoka amortyzacja i usługi obce ale stan gotówki się nie zmniejsza. Spółka się rozwija zachowując sporo gotówki. A kolejny kwartał będzie znacznie lepszy. Pamiętajcie, że 3 kwartał to wakacje. Widać było po grach, że małe peaki i mało komentarzy przybywało. W listopadzie widać już wzrost więc 4 kwartał będzie lepszy zarówno przez wzrost sprzedaży wizarda jak i warhammera.