• Kilka pytań Autor: ~jo [31.60.152.*]
    1.Jak kształtuje się polityka dywidendowa
    2. Jakie są perspektywy na najbliższe kilka lat

    Patrzę pod kontem inwestora dywidendowego
  • Re: Kilka pytań Autor: ~Kijak [85.232.232.*]
    Ad. 1 Oficjalnej polityki dywidendowej brak (jeżeli jest inaczej to niech ktoś mnie poprawi). Dywidenda wypłacana od 4 lat, w różnych wysokościach, ale ogólnie trend wzrostowy. Biorąc pod uwagę obecną ilość gotówki w spółce (ponad 100 mln zł) wypłaty dywidendy powinny utrzymać sie przez następnych kilka lat nawet przy znacznych inwestycjach.

    Ad. 2 Moim zdaniem perspektywy b. dobre. Rynek transportowy jest rynkiem perspektywicznym. Transpolonia działa nie tylko na rynku polskim ale również zagranicznym co jest niewątpliwie atutem spółki. Przychody rosną r/r i brak jest sygnałów aby ten trend miał się odwrócić. Zgodnie z informacjami przekazywanymi przez spółkę planowany jest rozwój organiczny poprzez pozyskiwanie nowych kontaktów za granicą, rozwój taboru oraz przejęcia innych podmiotów. Do tego ma służyć głównie kasa ze sprzedaży OTP. Jednocześnie w ostatnim okresie występuje znaczny wzrost stawek za usługi transportowe, co powinno również wpływać pozytywnie na wyniki spółki w II i III kw. br.
  • Rekordowy wzrost inwestycji w sektorze TSL Autor: ~dovado [5.173.65.*]
    W pierwszym półroczu 2021 r. inwestycje w sektorze transportowo-logistycznym były drugie pod względem wielkości wśród przedsiębiorstw w Polsce. Analitycy Pekao twierdzą, że poziom inwestycji w transporcie był najwyższy w historii. Widać to po rejestracjach nowych pojazdów które potrzebne są do transportu towarów z powstających jak grzyby po deszczu magazynach.
    10.09.2021

    W ciągu pierwszych sześciu miesięcy wzrost nakładów inwestycyjnych w transporcie i gospodarce magazynowej wyniósł 39,1 proc. rok do roku. Ulokowało to branżę Transportowo logistyczną na drugim miejscu wśród wszystkich dziedzin gospodarki polskiej. Wzrost jest o tyle imponujący, iż w analogicznym okresie 2020 r. nakłady inwestycyjne w transporcie i gospodarce magazynowej spadły o 2,1 proc. rok do roku.
    W I półroczu 2021 r. wydatki na inwestycje w przedsiębiorstwach niefinansowych w Polsce wyniosły 67,6 mld zł i były o 7,9 proc. wyższe niż w pierwszym sześciu miesiącach ubiegłego roku. 
    Patrząc na inwestycje w gospodarce magazynowej, pierwsze półrocze 2021 r. charakteryzowało się znaczącym poziomem aktywności deweloperskiej. Rozpoczęto wówczas budowę aż 1,4 mln mkw powierzchni magazynowej – wynika z danych Cushman & Wakefield. Łącznie w budowie na koniec czerwca 2021 r. było 3,35 mln mkw powierzchni.Jeszcze bardziej imponujący był wzrost w segmencie samochodów ciężarowych. Rok do roku w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy 2021 r. zarejestrowano aż o 83,9 proc. więcej ciężarówek. A tych największych, o dmc większej niż 16 ton, pojawiło się na naszych drogach aż o 92,6 proc. więcej rok do roku.

[x]
TRANSPOL -2,56% 3,81 2025-11-07 16:10:00
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.