• Dla przewoźników warunki najlepsze od lat Autor: ~cargo [5.173.250.*]
    Obecnie transport towarów z i do Ameryki Północnej odbywa się przez zachodnioeuropejskie porty. Zwiększenie przepustowości krajowych to szansa na rozwój bezpośrednich połączeń z Ameryki do Polski, co znacząco zwiększy również możliwości eksportowe krajów regionu. Po zakończeniu planowanych inwestycji oraz przygotowaniu infrastruktury lądowej będziemy mogli mówić o „nowym amerykańskim szlaku”.  Zwiększając skalę działalności, polskie porty nie tylko będą mogły w szerszym zakresie przejąć wolumen towarów z krajów Europy Środkowo-Wschodniej, ale także staną się atrakcyjną opcją dla państw południa, które obecnie w większości korzystają z dłuższego transportu przez basen Morza Śródziemnego. Konieczny jest jednak dalszy rozwój infrastruktury, zwłaszcza intermodalnej. Cieszą więc planowane inwestycje w terminale intermodalne w Bydgoszczy, Myszkowie, Zduńskiej Woli czy Szczecinie oraz w działających już od lat obiektach.  Port Gdańsk zajmuje pierwsze miejsce pod względem przeładunku kontenerów w basenie Morza Bałtyckiego, wykorzystując korzystne położenie geograficzne i możliwości operacyjne. Jednym z ważnych kierunków rejsów z polskich portów jest Skandynawia, która nie tylko ma bardzo duży potencjał gospodarczy, ale także stawia na jak najmniej emisyjne rozwiązania transportowe. Jednym z nich jest transport short-sea z i do polskich portów, który dla krajów północnych jest bramą do wszystkich państw południa, w tym także osiągającej w ostatnim czasie bardzo dobre wyniki w eksporcie Turcji. Producenci, ze względu na drastycznie rosnące stawki w transporcie morskim z Chin, poszukują bliższych rynków zaopatrzenia. Południe Europy ma nie tylko duży potencjał siły roboczej i duże nowoczesne fabryki, ale także doświadczenie we współpracy z największymi firmami. Spodziewam się, że wymiana towarów między Skandynawią a krajami południa będzie rosła.

    https://www.gospodarkamorska.pl/dla-przewoznikow-warunki-najlepsze-od-lat-analiza-rynku-frachtowego-czarterowego-i-kontraktowego-tydzien-27-312021-60321
  • Re: Dla przewoźników warunki najlepsze od lat Autor: ~izzi [37.190.171.*]
    w poniedziałek wyniki. Myślę, że po półroczu powinni mieć 80-90 gr zysku na akcję.
  • Re: Dla przewoźników warunki najlepsze od lat Autor: ~Zus [185.127.121.*]
    https://www.msn.com/pl-PL/finance/-top-stories/trzeci-najwikszy-port-wiata-zamknity-do-odwoania-koronawirus-moe-wywoa-kolejny-parali-handlu/ar-AANjcqb
[x]
ATCCARGO -1,59% 15,50 2025-10-07 16:36:45
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.