• Z Chin do Anglii w 9 dni, polskim zestawem Autor: ~dovado [5.173.65.*]
    Niestety stawki frachtowe moga spadać bo pojawia sie nowa konkurencja która oferuje taniej i szybciej .

    Firma transportowa Omega Pilzno uruchomiła stałą linię , łączącej kraje unijne z północno-zachodnimi obrzeżami Chin.
    Wśród podanych informacji znajdziemy między innymi czas przejazdu. Ma to być zaledwie 9 dni na trasie z chińskiej granicy aż do Anglii. Dla porównania, kontenerowiec płynie około 40 dni, a przy obecnym paraliżu ruchu morskiego może być jeszcze gorzej.
    Mówiąc więc krótko, ciężarówka dostarczy towar kilkukrotnie szybciej. Dlatego też klientów podobno nie brakuje. Pilzneński przewoźnik twierdzi, że spotkała się już zainteresowaniem wśród unijnych firm importujących, a nawet eksportujących ładunki. 
    https://omega-pilzno.com.pl/transport/transport-chiny/
    Obecna sytuacja stanowi duże obciążenie dla popularnych metod przewozu takich jak transport morski oraz lotniczy. Dużym zmartwieniem jest kończące się miejsce na tych środkach tranzytu, a także liczne opóźnienia, wydłużające ich transit time. Są to powody, dla których wykorzystanie transportu drogowego powoli staje się świetną alternatywą.
    Cena przewozu
    Warto zwrócić również uwagę na cenę transportu drogowego. Całkowita pojemność dla jednej ciężarówki może wynosić 80 CBM lub więcej, przy czym 1 CBM odpowiada 200 KG. Dostawa 1 CBM towaru będzie nas kosztowała 260 – 360 USD, w zależności od wybranego przewoźnika. Za transport 1 tony zapłacimy około 800 dolarów. Dla porównania, w przypadku transportu lotniczego ceny te wahają się mniej więcej od 11 do 14 USD za 1 KG.Przykładowo Transport morski  kontener 20"(28 m3) FCL
    Koszt transportu: 6500 USD
    Cena przewozu transportem drogowym jest więc bardzo korzystna
    Widać też wieksze zapotrzebowanie na ciężarówki .
    11 CZERWCA 2021
    Klienci wykupili wszystkie ciężarówki, ale jak na złość produkcja kuleje z braku półprzewodników.
    Opustoszały parkingi importerów samochodów ciężarowych. Nawet place z używanymi pojazdami świecą pustkami. Zostały na nich ciężarówki z przebiegiem ponad miliona kilometrów. Używany samochód lub naczepa o mniejszym przebiegu znajdują chętnego w kilka minut i nikt nie targuje się o ceny.Producenci ciężarówek próbują rozwiązać problem dostaw półprzewodników w 2022 roku. Przy utrzymującym się wysokim popycie na samochody braki półprzewodników raczej nie ustąpią. W tym roku ruszą dwie fabryki półprzewodników w Niemczech i Austrii, ale to wciąż za mało. Tymczasem planowane duże nowe fabryki rozpoczną funkcjonowanie w 2024-25 roku.

    Na parkingach zostali milionerzy - logistyka.rp.pl 
  • Re: Z Chin do Anglii w 9 dni, polskim zestawem Autor: anavrin [5.184.73.*]
    Tylko nie bierzesz pod uwagę jednej kwestii. Kontenerowce przewożą do 20tys sztuk kontenerów, za jednym razem.
  • Re: Z Chin do Anglii w 9 dni, polskim zestawem Autor: ~Jurek [5.173.253.*]
    A ja dodam jeszcze dwa powody, z których transport o którym piszesz to żadna konkurencja. Pierwszy sam podałeś w cytacie: bo jest zastój w produkcji ciągników to transportu drogowego. Więc tu też jest korek i nie ma czym tworzyć konkurencji. A drugi: pomyśl jaką żywotność liczoną w km mają tiry a jaką statki. Transport drogowy na takiej linii może być co najwyżej nieznacznym uzupełnieniem morskiego.
  • Re: Z Chin do Anglii w 9 dni, polskim zestawem Autor: ~Antytroll [89.78.254.*]
    Ocho skoro już zaczynają się pojawiać wątki trolujące działalność spółki to ,,wiedz,że coś się dzieje" - czyli wiadomo,że będzie tutaj gruby zarobek i już chcą zniechęcić nie tylko do kupna ale i zachęcić do oddania akcji w panice za taniochę.Wniosek nasuwa się jeden-trzeba tylko być cierpliwym, trzymać akcje a najlepiej je dokupowywać.
  • Re: Z Chin do Anglii w 9 dni, polskim zestawem Autor: ~Koks_na_anabolikach [109.233.88.*]
    Piękny post. Aż mnie się pytanie do radia Erewań przypomniało: czy to prawda, że w Moskwie na Placu Czerwonym rozdają samochody?
  • Re: Z Chin do Anglii w 9 dni, polskim zestawem Autor: ~dovado [5.173.65.*]
    Jurek tylko nie bierzesz pod uwage jednej rzeczy wzrost cen frachtowych wynika ze wzrostu kosztów związanych z oożnieniami
    Według danych średnie opóźnienie statków wzrosło w ciągu roku o 160 proc. a średni czas przetrzymywania kontenerów z 49 do 58 dni.
    To tak jak w budownictwie ktoś powie skoro drożeja mieszkania to zarabiaja developerzy . No nie bo doeveloperzy zostali zmuszeni do podwyżek cen mieszkań w zwiazku z kosztami materiałów robocizny i ceny gruntu Tu mamy podobnie miesieczne przestoje w marcu spowodowały znaczne opóznienia dostaw pół milona statków zostało opóżnionych . Ale ktoś za to oóznienie musi zapłacić bo była umowa z termninem dostawy Niektóre ładunki nie zostały już odebrane i czeekają załadowane w kontenerze tylko nie wiadomo co z nimi zrobić były ubezpieczone to wzrastaja koszty ubezpieczenia Przestoe kontenerow w Europie które nie moga powrócic do Chin sa bardzo duże to one powodują brak kontenerów i generuja znaczne koszty A ostanie wzrosty zakażen od maja do czerwca w prowincji Guangdong gdzie odbywa sie odprawy i przeładunki na droge morska spowodował następne opoznienia i wzrosty cen  Ścisłe środki dezynfekcji i kwarantanny od 21 maja doprowadziły do ​​zatłoczenia statków oczekujących na cumowanie w jednym z najbardziej ruchliwych portów kontenerowych Chin, Yantian International Container Terminal (YICT) w Shenzhen.
    „Skutki byłyby większe niż incydent w Kanale Sueskim” – powiedział Patrik Berglund, dyrektor generalny Xeneta, firmy zajmującej się analizą stawek frachtu morskiego z siedzibą w Oslo.
    „Widzieliśmy eksporterów, którzy nie mogą się doczekać, aż zatłoczenie w porcie ustąpi zwrócili się do firm ciężarowych , aby wysyłać ładunki z Chin do Europy”.
    Agencja reuters twierdzi że sytuacja została opanowana w prowincji co powinno ustabilizować ceny
    Guangdong od czasu wybuchu epidemii przyspieszył szczepienia. Do 19 maja, zanim zgłoszono jakiekolwiek lokalne przypadki, prowincja licząca 126 milionów ludzi podała 39,15 miliona dawek. miesiąc póżniej 20 czerwca liczba ta wyniosła 101,12 miliona, co oznacza że juz pod koniec czerwca osiąnieto 60% zaszczepień .
    Teraz transport drogowy
    Skoro najwieksza firma 500 ciągników siodłowych (inne mniejsze też oferują transport do Chin) zobaczyła ze bardziej opłąca jej się i zdecydowała sie na taką zmaane kierunku to powoduje że braki samochodów cięzarowych są odczuwalne na innym rynku stąd brak ciezarówek juz w całej EUROPIE . Wystarczy jak juz wiesz znależ firme która ma flote samochodów ciężarowych oraz zwiekszyłą ją o 50 ciagników tylko w 1q i może zarobić na wzroscie usług zwiazanych z brakiem ciężarówek które pracuja na innych wschodnich trasach nie mozliwych lmisiąc temu lub teraz znacznie opóoznionych do zrealizowania droga morską .
  • Re: Z Chin do Anglii w 9 dni, polskim zestawem Autor: ~Racjonalista0220 [31.0.83.*]
    Piszesz takie bzdury ze nawet nie chce mi się tego komentować. Jakie terminy jakie kary, żadna spedycja nie bierze na siebie odpowiedzialności za transit time gdyż nie jest on zależny od niej. Po drugie juz ci koledzy podali riznice w ilosciach. Niech sobie takie finna ma i 200 samochod jak po pierwsze jest to pikuś i nie zaspokoi rynku po drugie to nie jest tania alternatywa. ... widaczyli ze coś tam próbujesz czytać ale na spedycji to Ty się kolego nie znasz
  • Re: Z Chin do Anglii w 9 dni, polskim zestawem Autor: ~Jurek [5.173.253.*]
    Dovado, Twój wpis to taka sklejka pod tezę. Wiele wskazuje na to, że ATC będzie przynajmniej 2-3 lata korzystać na koniunkturze w branży. Gdybym miał szacować, to na najbliższe dwa lata bym typował po około 2 zł zysku. Zresztą wydaje się, że jeśli dobrze wykorzystają ten czas na budowanie relacji z klientami, poszerzanie ich bazy, to zysk na poziomie netto mogą ustabilizować powyżej 1 zł w kolejnych latach.
  • Ekologiczny transport Autor: ~Zus [185.127.121.*]
    Im bardziej ekologiczny transport, tym mniej będą płacić – mówił Timmermans.

    https://biznesalert.pl/komisja-europejska-frans-timmermans-emisje-co2/
[x]
ATCCARGO 1,66% 15,35 2025-12-12 16:40:00
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.