Na forum opinie o podpisanym dzisiaj liście intencyjnym są co najmniej pozytywne. Pozwolę sobie więc dolać dziegciu do miodu. Sądzę, że tak naprawdę jedyne plusy to: dowiezienie dodatniego wyniku finansowego za 2 kwartał i uzyskanie większej rozpoznawalności marki AVIA w skali Polski. Bo co tak naprawdę ten list oznacza? Otóż podczas ostatniego czatu z zarządem Unimotu Prezes Sikorski wspomniał o możliwości znacznie słabszego wyniku finansowego za 2 kwartał 2021 z powodu możliwego przejęcia sieci stacji. A po dzisiejszym info czuję, że to przejęcie nie doszło do skutku, więc wydatków nie będzie, będą zaś zyski. Konsekwencją tego dla Unimotu jest utrata wyłączności na operacje AVIA w Polsce (teraz jest dwóch operatorów) i w konsekwencji podział polskiego rynku na dwie Avie. Sprzedaży paliw do nich raczej nie będzie, bo mają już swoich obecnych dostawców. Teraz trzeba czekać na informacje z Unimotu n/t podwyższenia prognozy ebidta na bieżący rok.
W jakim więc celu unimot podpisał owy list twoim zdaniem? Oddał "połowę rynku" dla rozpoznawalności marki? Jak się nie myślę w info było że sporo szczegółów umowy nie będzie ujawnione o ile obie strony sobie tego nie zarzyczą. Moim zdaniem owa sytuacja ma miejsce z inicjatywy unimot więc o ile nie miało by w tym interesu to by w to nie szli.
Sądzę, że Unimot liczył na przejęcie stacji pod własną franczyzę, a tamci po prostu dogadali się bezposrednio z centralą AVIA w Szwajcarii i jedyne co pozostało Unimotowi to list intencyjny o współpracy.
Wystarczy ze będą dostarczać część paliw na stacje i trochę artykułów spożywczych (kawa, hot dogi, itd) i będzie dobrze :) Fajnie gdyby Pan Pieprzyk ujawnił się w akcjonariacie UNIMOT i razem dalej budowali potęgę UNIMOT
Dnia 2021-06-09 o godz. 20:37 ~39piotr napisał(a): > Sądzę, że Unimot liczył na przejęcie stacji pod własną franczyzę, a tamci po prostu dogadali się bezposrednio z centralą AVIA w Szwajcarii i jedyne co pozostało Unimotowi to list intencyjny o współpracy.
Moim zdaniem nie ma takiej możliwości. Unimot ma zapewne wyłączność na rozwijanie sieci Avia w PL, w innym wypadku nie inwestowali by mln w interes z którego mogą ich wysadzić z dnia na dzień.
Bardzo dobrze im więcej stacji pod daną marką tym większa rozpoznawalność i większe zaufanie klientów , osobiści tankuję na stacjach znanych marek , po za tym w grupie siła i lepsze możliwości negocjacyjne zakupu paliwa i towarów .
Uważam że przedmiotem listu będą negocjacje albo sprzedania całości A jak się nie uda to kwestia opłat franczyzowych, przejrzenia czy się stacje gdzieś nie pokrywają. Po kursie widać że info dobre. 3mln obrotu na unimocie to rzadkość
Dnia 2021-06-10 o godz. 08:30 ~Moimzdaniem napisał(a): > Uważam że przedmiotem listu będą negocjacje albo sprzedania całości... Nie wydaje mi się aby Unimot chciał je odkupić. Z tych aktualnych 65 stacji do Unimotu należy kilka (nie pamiętam dokładnie ile ale 8-10) stacji. Reszta to franczyzy i jest to świadome działanie, taki model przyjęli. Prezes tłumaczył dlaczego działają tak a nie inaczej. Nie podejrzewam więc aby ten model się zmienił.
Ludzie tu chodzi żeby działać pod jakimś brendem dobrze kojarzony a nie nazwą stacje pietrzyk. Uniezależnić się od dostaw Orlenu i lotosu i aby stacje Pietrzyk wyglądały wszystkie tak samo jak mc.donalds W co powoli zmienia się unimot. Stacje unimot czy stacje avia co lepiej brzmi? Spokojnie i cierpliwie a 70 zł zobaczymy. Na miejscu zarządu zastanowilbym się nad splitem akcji bo w czasie urosła by wartość firmy Pozdrawiam
Avia ma znacznie gorszą rozpoznawalność niż Pieprzyk, który w regionie ma ponad 100 stacji własnych (nie franczyza) z bazą 100 stacji można spokojnie negocjować odbiory paliw na najwyższych możliwych poziomach cen na bazach, dlatego pieprzyki są tanie. Po co zatem ubierać Pieprzyka w barwy Avia i płacić po 300 tys. od stacji za rebranding ? Avia nawet nie ma swojej karty flotowej zatem po co ?
Bo w trójmieście nikt nie słyszał o Pietrzyku a o avia tak bo to mark europejska a Pietrzyk na podbój Europy jest za słaby i pod tym logo będzie mógł więcej zarobić to to marka Premium.
Mapa stacji pieprzyk https://www.pieprzyk.pl/FLOTA.html stacje głównie na ścianie zachodniej Polski, wokół Wrocławia, dodatkowo mają własną kartę flotową, akceptują karty innych marek (UTA, DKV, E100)
Jaka marka światowa, co to za głupoty ? Avia to są stowarzyszenia stacji, po wyglądzie tego faceta z konferencji widać jaki to biedak, nieogolony i taka właśnie jest sieć stacji Avia na zachodzie, stacje nie są połączone wspólnym systemem IT, przez to nie mają wspólnej karty flotowej, nie przyjmują płatności obcymi kartami flotowymi. To nie jest sieć w takim znaczeniu jak Shell, BP, Cirkle K
W jaki sposób taki słaby brand ma podnieść sprzedaż na stacjach Pieprzyk ? Rebranding 100 stacji to 30 mln, ile to jest lat sprzedaży paliw żeby odrobić taką kwotę inwestycji ?