Wynika , że Marszałek ma małe szanse na wygranie sporu o nałożeniu dodatkowej opłaty 61,2 mln za rok 2016 . W podobnym stanie prawnym spory były rozstrzygane na korzyść spółki. Stan prawny wygląda tak , że Mobruk miał decyzję bezterminową, którą uznaje za ważną a którą Marszałk dwa razy zmieniał raz z terminem zakończenia użytkowania do 2012 a drugi raz z terminem zakończenia użytkowania do 2022 r. Mobruk natomiast informował w raporcie z dnia 20.03.2019, dotyczącym całkowitego zapełnienia ostatniej kwatery Składowiska Odpadów Przemysłowych zlokalizowanego w Wałbrzychu przy ul. Górniczej 1, o zakończeni składowania odpadów na przedmiotowym składowisku oraz skierowaniu przez Emitenta w dniu 20 marca 2019 r. do Urzędu Marszałkowskiego wniosku o wydanie zgody na zamknięcie ostatniej kwatery składowiska.
12. Wskazanie istotnych postępowań toczących się przed sądem, organem właściwym dla postępowania arbitrażowego lub organem administracji publicznej, dotyczących zobowiązań oraz wierzytelności emitenta lub jego jednostki zależnej.
I.Zawiadomieniem z dnia 2 grudnia 2019 r. Marszałek Województwa Dolnośląskiego poinformował Emitenta o wszczęciu postępowania w sprawie wymierzenia opłaty w wysokości stanowiącej różnicę pomiędzy opłatą należną a wynikającą z wykazu za składowanie odpadów w 2015 r. na terenie składowiska odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne z wydzieloną kwaterą do składowania odpadów niebezpiecznych zawierających azbest przy ul. Górniczej 1 w Wałbrzychu (znak: DOW-S-I.7253.105.2019.AH). W sprawie Kancelaria przygotowała stanowisko, które zostało samodzielnie złożone przez Spółkę, w odpowiedzi na które Marszałek Województwa Dolnośląskiego zajął stanowisko w piśmie z dnia 31 grudnia 2019 r. wraz z jednoczesnym wyznaczeniem nowych terminów na przedłożenie przez Spółkę wskazanych w ww. piśmie dokumentów. Kancelaria pismem z dnia 26 czerwca 2020 r. zwróciła się do Marszałka o przedłużenie terminu na zajęcie stanowiska do dnia 10 lipca 2020 r. W dniu 29 czerwca 2020 r. Marszałek Województwa Dolnośląskiego wydał decyzję (znak: DOW-S-I.7253.105.2019.AH) o wymierzeniu opłaty podwyższonej w wysokości 17.642.176,00 zł. Ww. decyzja została zaskarżona odwołaniem z dnia 16 lipca 2020 r.(znak SKO-4133/27/20) uchyliło ww. decyzję i przekazało sprawę do ponownego rozpatrzenia Organowi I instancji. Decyzją z dnia 15 stycznia 2021 r. (znak: DOW-S-I.7253.105.2019.AH) Marszałek Województwa Dolnośląskiego orzekł o wymierzeniu Spółce opłaty podwyższonej w wysokości 18.969.576,00zł. Kancelaria złożyła odwołanie od ww. decyzji. W odwołaniu zostały przedstawione argumenty nie tylko merytoryczne (tj. dotyczące braku zasadności wymierzenia przedmiotowej opłaty podwyższonej), ale również zostały wytknięte uchybienia proceduralne –które również mogą doprowadzić do uchylenia ww. decyzji Marszałka Województwa Dolnośląskiego. W szczególności należy wskazać na wadliwości w zakresie sposobu prowadzenia postępowania przez Marszałka Województwa Dolnośląskiego, polegającą na swoiście przedwczesnym przystąpieniu do ponownego rozpatrzenia sprawy (tj. przed uprawomocnieniem się decyzji Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu z dnia 13 października 2020 roku), jak również nieprawidłowości odnoszące się do wybiórczego przeprowadzenia postępowania dowodowego (m.in. pominięciem stanowiska Spółki), które doprowadziło do niewłaściwego wymierzenia opłaty podwyższonej. Sprawa ta będzie więc przedmiotem kompleksowej weryfikacji przez Samorządowe Kolegium Odwoławcze we Wrocławiu. Przypomnieć trzeba, iż swoiście analogiczna do wyżej wskazanej sprawa była już procedowana. Decyzją z dnia 15 lipca 2016 r. (znak: DOW-S-I.7253.11.2015.PŁ.NK) Marszałek Województwa Dolnośląskiego wymierzył Spółce opłatę w wysokości 6.084.016,00 zł za rok 2013. Po wniesieniu przez Spółkę odwołania, w którym wskazano (podobnie jak będzie to miało miejsce na gruncie omawianej sprawy) szereg naruszeń przepisów prawa, Samorządowe Kolegium Odwoławcze we Wrocławiu decyzją z dnia 8 września 2016 roku uchyliło w całości zaskarżoną decyzję i przekazało sprawę do ponownego rozpatrzenia Marszałkowi Województwa Dolnośląskiego. Marszałek Województwa Dolnośląskiego ponownie decyzją z dnia 30listopada 2016 roku (znak DOW-S-I.7253.11.2015.NK) wymierzył Spółce opłatę podwyższoną, niemniej w wyniku kolejnego odwołania (tj. od decyzji z dnia 30 listopada 2016 roku) Samorządowe Kolegium Odwoławcze we Wrocławiu decyzją z dnia 28 marca 2017 roku uchyliło ww. decyzję Marszałka Województwa Dolnośląskiego i zmieniło wysokość opłaty na kwotę 807,00 zł (decyzja ostateczna i prawomocna).
II. Wobec Spółki Mo-BRUK trwają postepowania administracyjne za rzekome naruszenia w gospodarce odpadami w II instancji. Wymierzone kary za uchybienia w prowadzonej działalności w łącznej kwocie 26 tys.zł w przypadku uprawomocnienia się mogą spowodować negatywne skutki dla Spółki przewidziane innymi przepisami prawa. W ocenie Zarządu powyższe kary zostały nałożone bezpodstawnie z tych też względów trwa postępowanie odwoławcze.
Ten domiar na 62 mln zł nie jest przypadkiem, bo Mo-Bruk był na bakier z prawem już w 2016 r. co wynika jasno z pisma Ministerstwa Środowiska z 17.11.2016 r.
A jak w 2016 r. wyglądało przepisowe eksploatowanie składowiska w Wałbrzychu widać na zdjęciach pod linkiem:
Z pisma Ministerstwa Środowiska z 17.11.2016 r. wynika wręcz , że to Mobruk był na prawie bo organy administracyjne wszystko w sądach przegrywały . Pytanie czy pożary inicjował Mobruk czy przeciwnicy wysypiska. Obstawiam , że raczej przeciwnicy bo po co Mobruk miałby sobie strzelać w stopę i dodawać argumentów przeciwnikom ?
Mobruk nie potrafił załatwić sobie pozwoleń ,ja bez problemu załatwiłem wam pozwolenie na wykonywanie nieprzeciętnie celnych strzałów , centralnie w samo kakało.
Co za bzdury, przeciwnicy Mo-Bruk inicjowali pożary na składowisku w Wałbrzychu. Na zdjęciach widać wyraźnie , że była wolna amerykanka w tym co Mo-Bruk robił w Wałbrzychu więc domiar nie dziwi.
Jak uważasz że jest świetnie i ekologicznie to idź i wykąp się w oczku wodnym pełnym odcieków z ciężkiej chemii obok składowiska Mo-Bruk w Wałbrzychu. Przypominam, że w teorii było to składowisko odpadów innych niż niebezpieczne tylko odcieki wskazują na to że było inaczej
Prywatnie kibicuję jednak mieszkańcom Wałbrzycha, aby udało się to wysypisko zlikwidować. Na GPW natomiast ludzie inwestują, tu nie ma analizy która spółka jest eko a która nie. System prawny w PL zawodzi, bezterminowe pozwolenie na wysypisko z materiałami niebezpiecznymi w takim miejscu :(
to nie jest "....bezterminowe pozwolenie na wysypisko z materiałami niebezpiecznymi".
Posiadacz odpadów, który przed dniem 5 września 2018 roku uzyskał zezwolenie na zbieranie odpadów, zezwolenie na przetwarzanie odpadów, zezwolenie na zbieranie i przetwarzanie odpadów, pozwolenie na wytwarzanie odpadów uwzględniające zbieranie lub przetwarzanie odpadów albo pozwolenie zintegrowane uwzględniające zbieranie lub przetwarzanie odpadów jest obowiązany, w terminie do dnia5 marca 2020r., złożyć wniosek o zmianę posiadanej decyzji, zgodnie z art. 14 ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2018r., poz. 1592 ze zm.). Jeżeli posiadacz odpadów nie złoży w terminie tj. do dnia 05 marca 2020r. kompletnego wniosku, spełniającego wszystkie wymagania, zezwolenie w zakresie określenia wymagań dotyczących zbierania lub przetwarzania odpadów wygasa.
Wątpliwości : czy Mo-Bruk S.A. złożył kompletny wniosek o zmianę decyzji - pozwolenia zintegrowanego ? Jeśli tak , czy uzyskał nowe pozwolenie (jak nie ma zatwierdzonej instrukcji)...........
Marszałek ma 5 lat (od końca roku którego dotyczy , czyli defakto 6 lat - tak samo jak Urzędy Skarbowe) na nałożenie , w tym przypadku opłat podwyższonych za stwierdzone nieprawidłości. Skoro jest niezatwierdzona instrukcja to czy Marszałek nie naliczy też podwyższonych opłat za rok 2017, 2018, 2019, 2020. A jak nie ma nowego pozwolenia , to Marszałek będzie naliczał ze tego tytułu kolejne podwyższone opłaty. Dodatkowo Marszałkowie mają prawo naliczać opłaty dla firm które przekazały swoje odpady do zagospodarowania dla przedmiotów nie posiadających wymagane prawem pozwolenia.
Za składowanie odpadów w 2016 roku na składowisku odpadów w Wałbrzychu, bez zatwierdzonej instrukcji eksploatacji składowiska, Marszałek naliczył podwyższone opłaty w kwocie: 61 230 674 zł. A ile wyniesie taka opłata wyliczona przez Marszałka, za rok: 2017 - ................... zł, 2018 - ................... zł, 2019 - .................. zł, 2020 - .................... zł.
Dnia 2021-05-28 o godz. 12:23 ~gość napisał(a): > Za składowanie odpadów w 2016 roku na składowisku odpadów w Wałbrzychu, bez zatwierdzonej instrukcji eksploatacji składowiska, Marszałek naliczył podwyższone opłaty w kwocie: 61 230 674 zł. > A ile wyniesie taka opłata wyliczona przez Marszałka, za rok: > 2017 - 71 330684..... zł, > 2018 - .81 440784.... zł, > 2019 - .92 550 875.... zł, > 2020 - .102 660 985.. zł. > a 2021 wyniesie OOOOOOOOOOOOO ,a może więcej trzeba być zawsze czujnym z rozchylonymi pośladami,. niech krwisty klocek ma was w nieustającej opiece, czuj czuj czuwaj.