PAP: Zysk netto j.d. Benefit Systems w II kw. 2023 roku wzrósł do 129,5 mln zł, wobec 31,6 mln zł przed rokiem - poinformowała spółka w raporcie. Wynik netto jest o 41,1 proc. wyższy od średniej oczekiwań analityków. Grupa podtrzymała plan na 2023 r., zakładający sprzedaż do 300 tysięcy kart sportowych.
W drugim kwartale 2023 roku przychody Benefit Systems wyniosły 697,5 mln zł i były o 51,8 proc. wyższe niż w analogicznym okresie w 2022 r. Grupa odnotowała 143,2 mln zł zysku operacyjnego (wobec 50,3 mln zł zysku netto rok wcześniej).
W prezentacji Benefit Systems podał, że grupa podtrzymuje plan na 2023 rok, zakładający sprzedaż do 300 tysięcy kart sportowych (+180-200 tysięcy kart w Polsce, +90-100 tysięcy za granicą), wzrost przychodów o 45 proc. rok do roku oraz rentowność operacyjną na poziomie 17-18 proc. (wzrost o 6-7 p.p. rdr).
Na drugie półrocze 2023 r. grupa planuje otwarcia 3 klubów w Polsce i 6 na rynkach zagranicznych oraz capex (rozwój organiczny) na poziomie 110-130 mln zł.
Jak podano, Benefit nie zakłada istotnych wydatków za już zrealizowane M&A w drugim półroczu i oportunistycznie przygląda się okazjom inwestycyjnym.
Przychody ze sprzedaży segmentu Polska wyniosły w drugim kwartale 2023 r. 496,5 mln zł, co oznacza wzrost o 51 proc. rok do roku, a zysk operacyjny 110,2 mln zł (+143 proc. rdr). Liczba aktywnych kart na koniec tego okresu w Polsce osiągnęła poziom 1.329,8 tys. sztuk (wzrost o 31 proc. rdr). Na koniec czerwca Grupa miała 190 klubów (wzrost o 11 proc. rdr).
"Polacy pomimo wakacji są niezmiennie zainteresowani aktywnością fizyczną, co utwierdza nas w przekonaniu, że trendy obserwowane po pandemii są trwałe. Trzeci kwartał powinien być równie udany, co dwa poprzednie. W tym roku, podobnie jak w przeszłości, obserwujemy niewielkie wakacyjne spadki liczby karty i karnetów. Nie wpływają on jednak na nasz całoroczny outlook" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, członek zarządu Bartosz Józefiak.
Przychody segmentu Zagranica wyniosły w drugim kwartale 2023 roku 201,1 mln zł, a zysk operacyjny 37 mln zł. W czerwcu aktywnych było łącznie 470,5 tys. kart (wzrost o 31 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2022 r.)