Internet Group S.A. jest holdingiem spółek działających w obszarze rynku mediów, marketingu i nowych technologii.
Strategia biznesowa kreowania wartości dla akcjonariuszy realizowana jest przez Internet Group w oparciu o pięć filarów, biznesowych : platformę biznesową, call center, e- i m-marketing, media online i platformę mediową.
Internet Group buduje swoją unikalną pozycję na rynku poprzez integrację i wiedzę o perspektywicznych branżach o dużym potencjale wzrostu: telekomunikacji, mediach i nowoczesnym marketingu. Filozofią IGroup jest ścisła współpraca pomiędzy podmiotami, synergia i integracja produktów, rozwiązań, usług i bazy Klientów.
Internet Group dzięki produktom i narzędziom oferowanym przez firmy z Grupy, jest dostawcą profesjonalnych usług internetowych oraz kompleksowych rozwiązań teleinformatycznych (dostępu do Internetu, tworzenie witryn internetowych) oraz usług telekomunikacyjnych. Grupa posiada unikalne kompetencje w zakresie wiedzy o Internecie jako medium, przy jednoczesnym marketingowym wykorzystaniu projektów technologicznych - integruje działalność na rynku reklamy internetowej oraz planowania i zakupu powierzchni reklamowej w mediach.
Strategia rozwoju:
Seria przemian zachodzących w ostatnim czasie na rynkach telekomunikacyjnym i mediowym pozwala na zaobserwowanie wyraźnego trendu zmierzającego do zatarcia się granic pomiędzy oboma sektorami. W przypadku telekomunikacji, dzięki stopniowej liberalizacji prawa następuje coraz szybszy rozwój infrastruktury i w ślad za tym rosnąca popularność nowych technologii, które przenikają do wszystkich dziedzin życia osobistego i społecznego.
Rozwój usług opartych na Internecie powoduje zmianę modelu korzystania z usług telekomunikacyjnych. Poza tradycyjną komunikacją zaczynają one pełnić również rolę marketingową, informacyjną a nawet rozrywkową. Do tego dochodzi również zmiana samego pojęcia komunikacji, której celem przestaje być tylko przekazywanie informacji, a zaczyna być możliwości autoekspresji i budowy więzów społecznych oraz poczucia przynależności grupowej. Powoduje to efekt w postaci wytwarzania wartościowego dla użytkowników kontentu, wokół którego tworzą się setki społeczności zrzeszające osoby o podobnych gustach i światopoglądach.
Dowodem na to jest stale rosnąca popularność internetowych serwisów z tak zwanego nurtu Web 2.0. Coraz większa mobilność usług telekomunikacyjnych, a także wzrost konkurencyjności rynku związany z powstawaniem tak zwanych operatorów wirtualnych (MVNO) powoduje, że o przewadze konkurencyjnej, zamiast względów technologicznych w coraz większym stopniu decydować będą możliwości marketingowe oraz atrakcyjny dla użytkowników, wyróżniający się kontent.
Na rynku mediów i reklamy trend związany z rozwojem mediów on-line powoduje wzrost znaczenia interakcji pomiędzy medium i użytkownikiem, a w efekcie komunikację reklamową opartą na bezpośrednim dotarciu. Dla mediów ewolucja ta oznacza wymóg personalizacji treści i przekazu, dla reklamy potrzebę wzrostu wiedzy i rozwoju narzędzi badawczych. W obu przypadkach oznacza to coraz większe znaczenie technologii w budowie przewagi konkurencyjnej. Rozproszenie rynku klientów i dostawców powoduje zaś konieczność dysponowania zaawansowaną technologią komunikacyjną.
Zjawisko cyfryzacji mediów i przenoszenia treści do Internetu powoduje zlewanie się środków przekazu w jedną całość, która wkrótce będzie dostępna za pomocą coraz bardziej mobilnych i coraz bardziej osobistych urządzeń telekomunikacyjnych. Jego naturalną konsekwencją biznesową jest dążenie do łączenia kompetencji z obu rynków.