Forum Prowadzenie firmy

Rozwój hurtowni w internecie

Zgłoś do moderatora
Co raz częściej widuje się zagadnienie hurtowni internetowych. Dotychczas wszystkie hurtownie oraz dystrybutorzy prowadzili swoją sprzedaż w programach takich producentów jak Symfonia, Subiekt, czy WAPRO, a ewentualne katalogi produktów były umieszczane w formie pliku Excela na stronie Firmy. Zamówienia - składano telefonicznie, lub wysyłając na maila. Obecnie świat się zmienia, więc i możliwości są większe. Na rynku nie trudno znaleźć rozwiązania hurtowni internetowych, które za pomocą specjalnych programów wymieniają dane z danymi w programach zainstalowanych w naszych firmach. Są to rozwiązania np. Home.pl czy IAI-Shop. Mają one niewątpliwe zalety, jak niskie koszty utrzymania i łatwość dostępu, czy konfiguracji. Niestety same programy synchronizujące dane są o wiele bardziej niedoskonałe. Fakt, mogą synchronizować artykuły, stałe ceny i nawet stany, oraz przesyłać dane o kontrahentach, jednak...
Nierzadko pojawiają się kłopoty w samych artykułach - czasami się dublują, czasami nazwa jest źle przesyłana..
Synchronizowane ceny to stałe jednostki - co natomiast w momencie wykorzystywania np. cen indywidualnych dla kontrahentów, tak jak pozwala się skonfigurować w WF-Mag? Ceny dla grup kontrahentów? Też ogromne, istotne zagadnienie, które jednak nie zostaje rozwiązane w typowych hurtowniach internetowych. Składa się więc zamówienie przez internet, jednak pracownik w firmie i tak musi je ręcznie przetworzyć, naliczając stosowny dla kontrahenta rabat.
A co w przypadku, kiedy sprzedamy artykuł na miejscu, w hurtowni, i zejdzie nam ze stanu - czy zniknie także ze sklepu internetowego? W końcu pewnie tak.. jak już się program synchronizujący obudzi...
No i w końcu, co jeżeli na podstawie zamówień tworzymy zlecenia produkcyjne? Musimy sobie radzić sami.

Mimo wielu zalet rozwiązań hurtowni internetowych oferowanych przez różnorodnych producentów, pojawia się wiele zagadnień, które jak się okazuje wcale nie przyspieszają pracy.

Chciałem polecić firmę MS Systems z Wrocławia, która jest twórcą oprogramowania Mistral. Systemy te są w pełni zintegrowane właśnie z programem magazynowo-handlowym, w tym wypadku jedynie z Asseco WAPRO WF-Mag. Po krótce - wszystkie operacje dokonywane na witrynie hurtowni internetowej są tak naprawdę zapisywane do bazy WF-Mag. Najciekawszą opcją jest też wspieranie wszystkich opcji - właśnie rabatowania, cen indywidualnych, zleceń produkcyjnych, właśnie z WF-Mag i dostęp do tego ze strony hurtowni!
Wchodząc do hurtowni Mistral Business B2B ma się dostęp do wszystkich swoich faktur, rozrachunków, do pełnej listy artykułów i cen dostępnych DLA MNIE. Mogę przecież nie mieć uprawnień do kupowania produktów z niektórych kategorii, mogę ich więc też nie widzieć.
Wszystkie ceny od razu są takie, jakie mam przy swoim rabacie. Inni niech płacą więcej, lub mniej, skoro zasługują. Firmy takie jak MS Systems pokazują wyższość rozwiązań dedykowanych, nad tańszymi i ogólnymi programami. Oczywiście jeżeli Twoim sektorem nie są MSP (Małe, Średnie Przedsiębiorstwa), a prowadzisz duże przedsiębiorstwo, pewnie zainteresujesz się SAP'em, ale tutaj pułap cenowy jest już ponad 10-krotnie wyższy, a za wszystkie wymagania musisz płacić dodatkowo. Jeżeli natomiast szukasz narzędzia, na którym pracuje już kilkaset firm w Polsce i które będzie spełniało wszystkie Twoje oczekiwania - zainteresuj się Mistralem.
  • Rozwój hurtowni w internecie Autor: ~Dorzecki