Omówienie raportu okresowego za rok 2019, sytuacji bieżącej oraz perspektyw na kolejne miesiące w kontekście wzbierającej pandemiiAmica zakończyła rok 2019 z ponad 3 mld zł przychodów, 222,2 mln zł wyniku EBITDA i 144,5 mln zł zysku brutto, notując wzrosty na każdym z tych poziomów rezultatów. Z racji większego wykorzystania ulgi podatkowej wynikającej z inwestowania w ramach strefy ekonomicznej zysk netto w minionym roku był niższy niż w roku 2018, ale to jedynie zapis księgowy.
-
Wyniki oceniam ogólnie dobrze. Mogliśmy pewnie osiągnąć kilka milionów zysku więcej, ale pod koniec roku dostaliśmy trochę zadyszki. Europa Zachodnia stanowiła 40% naszego zbytu, co jest działaniem zamierzonym od 2014 roku. W regionie tym nasze obroty nie rosły dynamicznie, ale zwiększyliśmy zyskowność. Do października bardzo dobrze rozwijała się sprzedaż w Niemczech, później dało się odczuć brak wzrostu tej gospodarki. Jest to jednak znakomity rynek dla nas, z dużymi obrotami i zyskami, rynek na którym wchodzimy w nowe kanały. Rozpychamy się w kanale meblarskim marketów i studiów kuchennych. We Francji możemy już powiedzieć, że udało nam się przeprowadzić z sukcesem wiele działań restrukturyzacyjnych, o których wspominaliśmy przy pełnym przejęciu Sideme. Trochę martwiła nas stagnacja w regionach Północ i Południe, ale pamiętajmy o dużym zróżnicowaniu tych rynków. Rynki wschodnie rozwijały się bardzo dobrze – wskazał podczas wideokonferencji Jacek Rutkowski, prezes zarządu Grupy Amica.
link