Parafarmaceutyki to dobry kierunek. Takie produkty ziołopodobne się dobrze sprzedają. Oczywiście będzie to wyłącznie dystrybucja w przypadku Delko. Pytanie tylko, czy producent pozwoli spółce sprzedawać je pod markami własnymi?
Ciekawy pomysł to e-commerce. Pytanie, czy Delko pójdzie bardziej w kierunku e-hurtu czy e-detalu? Bo jeśli to drugie, to tutaj zarząd musi być ostrożnym w przypadku potencjalnych akwizycji, by nie wyjść na tym jak Eurocash z Frisco.
Najważniejsze jednak, że obecnie cały detal Delko jest już dochodowy. Wyniki wszystkich spółek zależnych zajmujących się detalem za 2020 są na plusie, zarówno sklepy własne jak i sieć franczyzowa. Ogólny udział detalu w dochodach spółki nadal jest mniejszy od hurtu, ale rośnie z roku na rok. Z moich wyliczeń wynika, że w tym roku detal wygenerował ok. 22% całego zysku spółki.