W końcu spółka matka to agencja marketingowa.:) Również jestem przeciwnikiem naciągania faktów lub wygodnej interpretacji. Rozliczenie dotacji miało oczywiście wpływ na wyniki II kwartału 2010, wyniki w tym roku były obarczone rozliczeniem kosztów operacyjnych, ale też doszły przychody, które w pełni wyeliminowały ten wpływ.
Moim zdaniem wyniki odbiegają rentownością od pożądanej ze względu na ciągły rozwój kolejnych linii biznesowych. Dwa dość intensywnie rozwijane przedsięwzięcia: iAlbatros, Mobicare na razie bez przychodów. Myślę,że do Satisa na obecną chwilę również spółka dokłada- rekrutacja handlowców (być może prowizja od długofalowych umów?), działania marketingowe, rozwój produktu, tworzenie call center. Jestem jednak przekonany,że break even jest bliski osiągnięcia. Nie znamy, niestety, dokładnych przychodów z tego działu.
W rachunku wyników wspomniane wyżej koszty rozwoju kryją się w pozycji Koszty Ogólnego Zarządu, czyli m.in.koszty administracyjne związane z otwieraniem i utrzymaniem nowych oddziałów i np. spółek zależnych,obsługa prawna, podróże służbowe etc.
Moim zdaniem pozytywami są wysokie przychody(BING, Deloitte, BRE, oddział holenderski, Satis) i fakt,że spółka ponosząc bieżące koszty obniżające bieżący zysk myśli o przyszłości i ta przyszłość może nam to wynagrodzić.Żniwa przyjdą.
Dziś wyniki opublikował PGS Software. Spółka bardzo solidna. Skupiona na outsourcingu. Przy zdecydowanie niższych przychodach 4mln vs 7.5mln, osiągnęła wyższy zysk 0.92mln vs.0.66mln. PGS skupia się na rozwoju swojej marki na Zachodzie jako dostawcy usług outsourcingu i kontrolując koszty na bieżąco jest w stanie podwyższyć rentowność. Tutaj jednak nie ma szans na przełom czy też czerpanie długofalowych korzyści z licencji i abonamentów. Jest za to bardzo solidna i rozpoznawalna na świecie marka i porządne zyski już teraz. (tak przy okazji to spółka jest bardzo tania i nadal ma spory potencjał do wzrostów).
SMT próbuje wdrożyć swoje pomysły i sprzedaje licencje na gotowe produkty (Satis, Madeline, Pets), pracuje również nad rozwojem aplikacji multimedialnych na telefony komórkowe oraz uruchamia wspomniane biznesy: w branży hotelarskiej oparty na Sztucznej Inteligencji (ialbatros) oraz Mobicare, czyli analogicznie do Satisa usługi na zasadzie abonamentu.To w krótkim terminie kosztuje, ponieważ angażuje w rozwój pracowników, a korzyści są odłożone w czasie.
Pozdrawiam