Moim zdaniem kilka pozytywnych informacji, które można wyczytać ze sprawozdania zarządu.
- "Dzięki radykalnemu zmniejszeniu wydatków zmniejszyliśmy bieżące zapotrzebowanie na wydatki do poziomu, w którym nasze bieżące przychody pokrywają je w pełni nawet przy konserwatywnych założeniach sprzedaży nowych projektów. Grupa nie jest zadłużona i ma zapas gotówki pozwalający jej na płynne działanie przez długi czas."
- Stary Bladebound generował średnio ok 100 tys. zł/mc, nowy moim zdaniem powinien więcej - ile? Tego nie wiadomo. "Na dzień sporządzenia niniejszego sprawozdania Zarząd, w oparciu m.in. o zmieniające się kluczowe wskaźniki efektywności, ocenia, iż zmiany wprowadzone w ramach Power System wpłynęły korzystnie na jej potencjał komercyjny i kontynuuje w pierwszym kwartale 2020 r. pracę nad kolejnymi aktualizacjami, m.in. wprowadzając nową klasę postaci oraz nowe tryby gry."
- MBR pozytywnie zaskoczył i powoli się "zwraca"
- Gry HOPA pomimo mniejszej liczby premier nadal dają duży przychód
- "Nowe koncepty monetyzacji portfela gier HOPA wykraczające poza koncept gier premium, w szczególności rozwój aplikacji Unsolved, scalającej większy portfel gier, dostępnej nieodpłatnie a monetyzowanej w oparciu o zakupy wewnątrz aplikacji."
- "Równocześnie dotychczasowe doświadczenia w komercjalizacji gier na rynkach szczególnie dotkniętych epidemią COVID-19 wskazują, że popyt na gry dystrybuowane drogą cyfrową nie uległ osłabieniu. Wyniki sprzedaży wybranych produktów Grupy np. na rynku chińskim, osiągane w 2020 r. sugerują wręcz, że obecna sytuacja może sprzyjać szybszemu rozwojowi tych kanałów dystrybucji w krótkim horyzoncie czasowym. "
- "Wartość sprzedaży gier na rynku chińskim w 2019 r. wyniosła 3,2 mln zł, przekładając się na 20% udział w całkowitych przychodach z selfpublishingu." W 2018 było to 1,9 mln.zł
- "Rentowność brutto na sprzedaży wzrosła do 50% z 40% rok wcześniej."