Jakiś link do tych danych?
Czy tylko tak sobie napisałeś, żeby zaprzeczyć tezie, która dla każdego w branży jest oczywista?
Pisałem już o tym rok temu, jak kurs był w okolicy 26, i pisałem 2 lata temu, jak kurs był napompowany jak balon ponad 30 zł.
Młodzi, ale nie tylko, odchodzą od alkoholu - tzn nie jest tak, że go nie piją, ale piją w znacznie mniejszych ilościach.
Natomiast pokolenie Z już w dużej mierze nie pije wcale (oczywiście są wyjątki, ale w skali całego pokolenia trend jest znaczny).
Mogę też przytoczyć argument ze swojego podwórka, jako ojciec 2 nastolatek kończących liceum, chociaż wiem, że argumenty typu "z moich obserwacji są mało warte, ale możecie potraktować to jako ciekawostkę. Moje córki chodzą do 2 liceów i to co zauważyłem, to fakt, że zarówno u nich, jak i ich znajomych, nie ma praktycznie żadnego zainteresowania alkoholem. Jedna czasem jakiegoś gotowego drinka z żabki kupi, jak przychodzą do niej koleżanki, druga nie pije absolutnie wcale. Podobnie zmienił się sposób imprezowania, o ile można to tak nazwać. Moje córki na typową imprezę, typu domówka, albo do klubu idą raz na 3 miesiące. I nie dlatego, ze są w takiej grupie. Tak to wygląda wśród wszystkich dzieci moich znajomych. Częściej wychodzą do restauracji, do kina, na kawę, albo po prostu siedzą każdy w swoim domu czasem ich koleżanki w nocy z miasta, są absolutnie trzeźwe. Wracając do tematu producentów i dystrybutorów alkoholu, to oczywiście potrwa, bo nie jest tak, że nagle spożycie alkoholu spadło do zera, ale systematycznie spada i będzie spadać. I zaraz pojawi się mnóstwo minusów i zdań odrębnych, ale tak samo było, ja tego typu treści pisałem 2 lata temu i rok temu. Wtedy to były tylko analizy, obecnie widać już to w wynikach spółki.