Dnia 2020-09-30 o godz. 14:02 ~obywatel-M napisał(a):
> Pytanie zasadnicze po ile się ten pakiet sprzeda ?
> Jeżeli ktoś kupił po 2,15 zł. a sprzeda cały pakiet po 10 zł. to jest sporo na plusie !
> Ktoś kto inwestuje prawie 2,5 bańki w ten papier, to nie po to żeby stracić .
> Jestem jednak ciekaw, kto zakupił papier i to właśnie w tym czasie ?
> Przypuszczam,
że będziemy mieli dużego sponsora. > Spółka może chce wejść w nowy biznes ?
>
sponsor1. osoba lub instytucja finansująca w całości lub w części jakieś przedsięwzięcie, często w zamian za reklamowanie własnej działalności;
2. osoba utrzymująca kochankę
oj obywatelu - MCzym jest sponsoring – definicja
Sponsoring jest umową partnerską, która zakłada wzajemne świadczenia sponsora i sponsorowanego. Słowo sponsor z języka łacińskiego oznacza "poręczyć", a rzeczownik "sponsum" ma znaczenie: uroczyste przyrzeczenie, zobowiązanie, ugoda, układ.
W sponsoringu występują dwa podmioty:
- sponsor – firma lub osoba prywatna zainteresowana promowaniem siebie lub swoich produktów i ponosząca z tego powodu określone koszty,
- sponsorowany – osoba lub instytucja korzystająca ze świadczenia.
Sponsoring wyrósł z mecenatu (dobrowolna pomoc, która nie opiera się na zysku osoby finansującej), a jego początki określa się na lata 20. XX wieku.
Inna definicja sponsoringu głosi, że stanowi on finansowe, usługowe lub rzeczowe wsparcie innego podmiotu, którego celem jest zapewnienie przedsiębiorstwu korzyści rynkowych.
Sponsoring w ostatnich latach zyskał na znaczeniu. Najważniejsze czynniki, które się do tego przyczyniły to: zmniejszenie skuteczności reklamy, kształtowanie (dzięki sponsoringowi) pozytywnych skojarzeń i wizerunku organizacji oraz możliwość dotarcia do wybranych grup społecznych.
Obszary, w których sponsoring występuje najczęściej: sport, kultura i sztuka, ochrona zdrowia, sfera społeczna, oświata, nauka, ekologia.