"Zgodnie z przewidywaniami, w roku 2015 spółka zmierzyła się z bardzo dużą konkurencją ze strony silnych chińskich marek, które w agresywny sposób prowadza politykę sprzedaży. Szczególnie widoczna była ekspansja marki Huawei, która przeznaczyła nadspodziewanie duży budżet reklamowy" - czytamy.
Według TelForceOne, tendencja ta będzie się umacniać w 2016 roku, dlatego spółka w odpowiedzi na ten trend rynkowy zdecydowała się na poważne zwiększanie budżetów marketingowych w najbliższym roku. Spółka chcąc utrzymać wcześniej zaplanowany wolumen ilościowy sprzedaży zmuszona była do obniżenia cen detalicznych oraz zwiększenia wydatków reklamowych. Może to wpłynąć na rentowność w pierwszym półroczu 2016 roku. Nieprzychylny i nieprzewidywalny okazał się kurs waluty USD, co w konsekwencji spowodowało wzrost kosztów jednostkowych."
Napisane na sam koniec I kwartalu 2016, takze nie wiem czego spodziewasz, skoro spolka wyraznie pisze (21.03.2016) znajac wydatki w I kwartale, ze nastapil wzrost kosztow jednostkowych i nakladow na reklame a do tego spadek cen=marza w dol.