O fajnie, rozmawiamy o konkretach
cena wygląda prawdopodobnie. Ciut więcej niż inne survivale w early access, ale to można wytłumaczyć inflacją i UE (większość survivali to Unity, więc zupełnie inna jakość)
Sprzedaż 150tys w ciągu roku. Nie brzmi to optymistycznie, przyznaję, a patrząc na ostatnie premiery dość prawdopodobnie. Liczmy, że przez promocje, prowizje Steama czy Epica, zostanie im $10 z kopii. Czyli 1.5M USD. Przy cenie 4PLN/$ daje nam to 6mln PLN przychodu z projektu. w ciągu roku. Patrząc po wypowiedziach przedstawicieli spółki nie spodziewam się, żeby koszty przekroczyły 6mln do momentu wydania EA. Po wydaniu EA (aktualizacje i wersja 1.0) faktycznie może przekroczyć. Czyli w takim scenariuszu będzie projekt jeszcze w 2024 odrabiał koszty.
Pamiętajmy jednak, że większość kosztów już jest poniesiona. Więc tutaj nie ma co się spodziewać jakiegoś dalszego odpływu gotówki. Wręcz przeciwnie - te 6mln to z punktu widzenia przepływów będzie na plus, czyli stan gotówki WZROŚNIE. Pewnie do jakichś 6-7mln na koniec 2024.
Emisja nie będzie potrzebna - zgodnie z wypowiedziami firmy sprzed miesiąca.
To według Twoich prognoz.
Wydaje mi się, że 300tys kopii w ciągu roku jest realniejszą wielkością - patrząc po komentarzach do demo, i ANALIZUJĄC oceny prologu (faktycznie jest tak jak mówili ludzie z DRAGO - większość komentujących była niezadowolona TYLKO z braku otwartego świata - który spółka pokazała już w ostatnich tygodniach)
Czyli 300tys w pierwszym roku. 4-5mln zysku z projektu w 2024. Stan kasy na koniec 2024 ponad 10mln i dywidenta albo kolejny skup akcji.
I teraz zobaczymy kto będzie miał rację :)