Jak zapewne wiecie, na Steam, w dniach: 28.03-04.04 trwa festiwal symulatorów, połączony z okazjonalną wyprzedażą.
W związku z powyższym wydarzeniem, natrafiłem na interesującą opinię zagranicznego portalu multimedialnego, dość wysoko, bo w grupie 12 produktów gamingowych, oceniającą Model Buildera:
https://bingewatches.com/2022/03/31/12-simulation-games-worth-picking-up-at-steams-short-term-simfest-sale/
https://bingewatches-com.translate.goog/2022/03/31/12-simulation-games-worth-picking-up-at-steams-short-term-simfest-sale/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=pl&_x_tr_hl=pl&_x_tr_pto=sc
W kwestii wspomnianej festiwalowej wyprzedaży, dostrzegłem pewien fakt, który coś mi daje do myślenia w kwestii przedmiotowej popularności i sprzedawalności Model Buildera. Zapewne wiecie, że prawidłowo (optymalnie) określona cena produktu nie bierze się z sufitu, lecz z przecięcia krzywych popytu i podaży w układzie cena/ilość. Podaż chciałaby ceny jak najwyższej, popyt przeciwnie, jak najniższej. Gdy się przetną, dochodzi do wyznaczenia optymalnej ceny, przy której ma miejsce optymalna sprzedaż, które w rozrachunku dają optymalny przychód. W swej analizie zakładam, że Moonlit prawidłowo rozpoznaje/analizuje rynek i dostosowuje do niego cenę swego produktu. W kontekście tego co napisałem, zwracam uwagę na porównanie nominalnych cen produktów gamingowych oraz poziomów obniżek ich cen podczas wspomnianej wyprzedaży. Rzekłbym, że Moonlit obniża cenę Model Buildera o zaledwie 20% w porównaniu z większością otoczenia, podobnie jak uczyniono z Gas Station Simulator. Kiedy porównuję, na moment pisania, oglądalność obu tych produktów (gdzie Gas Station Simulator to ponoć hit) podczas wspomnianego festiwalu na Steam, to dostrzegam, że Model Builder ma ją tylko dwukrotnie mniejszą: 224/115.
To są oczywiście moje subiektywne rozważania, ale kiedy zbieram to wszystko do "kupy", to dochodzę do wniosku, że nie jest źle z tą popularnością i chyba też ze sprzedawalnością. Gdyby sprzedawalność była marna w odczuciu zarządzających Moonlitem, to sądzę, że bez skrupułów dołowaliby cenę. Dotąd tego faktu nie dostrzegłem, a okresowe promocje na tym rynku, jak obserwuję, to normalne działanie marketingowe.
https://store.steampowered.com/sale/simfest_hobby?flavor=popularpurchased