Akumulacja , wyszło bardzo dobre info
Restrukturyzacja rosyjskiej działalności detalicznej
Zarząd AS Silvano Fashion Group (SFG) zatwierdził plan działania dotyczący restrukturyzacji
działalności grupy w Rosji generującej straty. W nadchodzących miesiącach, SFG przeniesienie 17 of
24 sklepów detalicznych „Milavitsa” i „Oblicie” w Rosji na partnerów franczyzowych, którzy będą
kontynuowali prowadzenie ich jako jednomarkowych sklepów „Milavitsa”. 4 rosyjskie sklepy
detaliczne zostaną zamknięte, natomiast decyzja dotycząca kolejnych 3 sklepów jest podejmowana.
Inne środki zmierzające do cięcia kosztów zawarte w planie działania obejmują optymalizację
kosztów najmu powierzchni biurowej i magazynowej oraz redukcję zatrudnienia.
Decyzja o przedstawieniu na biznesowy model franczyzy w Rosji jest wzorowana na podobnych
środkach restrukturyzacyjnych w Polsce i na Łotwie (zob. wcześniejszy komunikat giełdowy z
17.11.2009 r., „Sprzedaż UAB „Linret LT“” i 25.02.2009 r., „Sprzedaż Splendo Polska Sp. z o.o.”).
Handel detaliczny na rynku rosyjskim pozostaje celem strategicznym grupy i SFG będzie
kontynuowała sprzedaż do Rosji za pośrednictwem kanałów hurtowych i franczyzowych zawarłszy
już porozumienia z wieloma partnerami franczyzowymi.
Po zakończeniu restrukturyzacji produkty grupy będą sprzedawane w około 320 sklepach
franczyzowych „Milavitsa” i „Lauma Lingerie” w 14 krajach, w tym przede wszystkim w krajach
WPN oraz niektórych krajach UE, takich jak Litwa, Łotwa, Portugalia, Cypr i Rumunia. Dodatkowo
do sklepów franczyzowych SFG będzie nadal prowadziła 38 własnych sklepów detalicznych na
Białorusi pod marką „Milavitsa” i 5 własnych sklepów detalicznych w Krajach Nadbałtyckich pod
marką „Lauma Lingerie”. Zgodnie z wcześniejszą oceną zarządu przesunięcie środka ciężkości na
działalność franczyzową pozwoli grupie na drogę do zwiększenia udziału rynkowego i zapewnienia
stabilnego wzrostu przychodu przy efektywnym wykorzystaniu kapitału. W następstwie oczekuje się
istotnych oszczędności w ramach całej grupy w obszarze kosztów bezpośrednich i zasobów
zarządzających.
Rosyjska działalność detaliczna wygenerowała stratę operacyjną w wysokości 4.2 miliona EUR (65,7
milionów EEK) w dziewięciomiesięcznym okresie kończącym się 30 września 2009 r., w tym
jednorazową stratę restrukturyzacyjną w wysokości 2,5 miliona (39,1 milionów EEK)