https://moto.rp.pl/ekologia/art40122221-chinczycy-maja-sposob-na-tani-wodor-to-wywroci-rynek-do-gory-nogami
Koszt produkcji wodoru bezpośrednio przekładają się na jego cenę detaliczną. Na jednej z dwóch stacji tankowania tego paliwa w Polsce (w Warszawie i Rybniku), kilogram wodoru kosztuje 69 zł. Przy założeniu zużycia (ogniwa paliwowe) 1,3 kg wodoru/100 km, cena za przejechanie tego dystansu opiewa bagatela na 90 zł. Teraz pojawiają się informacje, że chińska firma Sany jest w stanie zaoferować wodór w cenie kilkukrotnie niższej od amerykańskiej konkurencji. Kluczem do niższych kosztów ma być skonsolidowanie procesów produkcyjnych i dystrybucyjnych w jednym miejscu.
Eksperymentalna stacja została zlokalizowana w chińskim Chengsha (prowincja Hunan) ma wytwarzać w ciągu godziny 180 kg wodoru. Jednak pompy tam zastosowane mogą obsłużyć 2 tys. kilogramów na dobę (83 kg na godzinę). Koszt kilograma wodoru wynosi 4,85 dolara, czyli ok. 19,3 zł. To o wiele mniej niż wodór oferowany w Polsce (69 zł/kg) czy Europie Zachodniej (55-68 zł/kg) lub Kalifornii (do 143 zł/kg). Co ciekawe kwota proponowana przez Sany jest ponad 2 razy mniejsza niż na innych stacjach tankowania wodoru w Chinach (ok. 10,4 dolara/kg). Przedstawiciele Sany twierdzą, że są w stanie obniżyć cenę wodoru poniżej 4,2 dolara/kg (ok. 16,5 zł/kg). Pewne jest, że jeśli cena wodoru znacznie się obniży może to wywrócić do góry nogami rewolucję elektryczną w świecie motoryzacji.
Silnik diesla zasilany wodorem. To osiągnięcie Politechniki Krakowskiej
Naukowcy z Politechniki Krakowskiej opracowali układ wtryskowy wodoru do przemysłowego diesla marki Scania. Dzięki temu silnik nie emituje ani toksycznych spalin, ani dwutlenku węgla. Tego typu rozwiązanie pomoże sprawić, że istniejące samochody staną się ekologiczne.