Forum Giełda +Dodaj wątek
Opublikowano przy kursie:  3,92 zł , zmiana od tamtej pory: -3,06%

Re: przecież ta spółka przynosi straty!

Zgłoś do moderatora
Ja dodam tylko trochę do Wojtka wypowiedzi Karol jesteś ślepy czy udajesz że nie widzisz a ile mieli w 1q 2020 a ile w 1q 2019 to spólka sezonowa jej najważniejsza i kosztowna w utzrymaniu spólka asfalty stoi prawie cały 1q generując koszty Segment transportu chemii, asfaltów i produktów spożywczych wygenerował w I kwartale 2021 r. przychody netto ze sprzedaży w wysokości 21.368 tys. zł i zanotował dodatnią dynamikę przy jednoczesnym spadku transportu mas bitumicznych (-51,3%). Spadek transportu mas bitumicznych wynika głównie z gorszych warunków atmosferycznych w I kwartale 2021 r. w stosunku do I kwartału roku ubiegłego.

Jak widać stratę w 1q musiał wygenerować transport mas bitumicznych bo spadek przewozu o 51% nie mógł zrównowążyć kosztów utrzymania liczącą 100 zestawów cysternowych floty i kierowców To jest flota systematycznie modernizowana, dzięki czemu średni wiek jednostki wynosi trzy lata. Trzeba pamiętać że Trannspolonia dysponuje  największą flotą do przewozu bitumenów w Polsce . Co piszą dalej w raporcie
strata w 1q jest zwiazana z włozeniem kosztów dezinwestycji w OTP w działąlnośc kontynułowaną  W wyniku netto działalności kontynuowanej ujęte zostały w/w koszty transakcyjne związane z dezinwestycją (sprzedaż 100% udziałów OTP Sp. z o.o.) oraz koszty spłaty całkowitej finansowania akwizycyjnego.
To przeszłość a przyszłość zapotrzebowanie na usługi przewozowe ostro rośnie a przyczynia sie do tego kilka rzeczy

 
1 Brak ciągników
 Na parkingach zostali milionerzy - logistyka.rp.pl 
Klienci wykupili wszystkie ciężarówki, ale jak na złość produkcja kuleje z braku półprzewodników.
Opustoszały parkingi importerów samochodów ciężarowych. Nawet place z używanymi pojazdami świecą pustkami. Zostały na nich ciężarówki z przebiegiem ponad miliona kilometrów. Używany samochód lub naczepa o mniejszym przebiegu znajdują chętnego w kilka minut i nikt nie targuje się o ceny.Producenci ciężarówek próbują rozwiązać problem dostaw półprzewodników w 2022 roku. Przy utrzymującym się wysokim popycie na samochody braki półprzewodników raczej nie ustąpią. W tym roku ruszą dwie fabryki półprzewodników w Niemczech i Austrii, ale to wciąż za mało. Tymczasem planowane duże nowe fabryki rozpoczną funkcjonowanie w 2024-25 roku.

2 Brak kierowców Transpolonia kształci od 3 lat kierowców i rozbudowywuje flote dzieki olbrzymiemu zasobowi gotówki może przejać zachodniego przewoznika któremu po prostu zabraknie rąk do pracy za kierownicą .
IRU szacuje, że w 2021 r. w Europie niedobór kierowców sięgać ma 25 proc. ogólnej liczby aktywnych kierowców.
Ruetters obawia się, że branża transportowa stanie przed sporym wyzwaniem, kiedy popyt na usługi transportowe wróci do poziomu sprzed pandemii..

A rosnący popyt na usługi transportowe, wspierany przez znoszenie ograniczeń pandemicznych, może szybko doprowadzić do szybkiego wzrostu stawek za transport oraz braku mocy przewozowych.
https://trans.info/pl/brak-kierowcow-dokucza-niemcom-niedobor-za-kilka-lat-wyniesie-185-tys-243470

3 Na rynku brakuje statków i kontenerów
Skok popularności chińskich serwisów zakupowych oraz gwałtowna ekspansja gospodarcza Państwa Środka wywołały znaczny wzrost zapotrzebowania na import ładunków drobnicowych z Chin. Popyt na ten kierunek jest tak duży, że spowodował braki na rynku kontenerowym, co z kolei doprowadziło do nawet dziesięciokrotnej podwyżki cen w transporcie morskim co powoduje że ze nawet najwieksze Polskie firmy transportowe widzac lepszy zarobek przerzucają się na Chiny
Omega pilzno 700 ciagników flota nowy kierunek
Jak wylicza Omega Pilzno, kontenerowiec potrzebuje średnio 40 dni, by dotrzeć z Chin do Europy.
Pierwsze pojazdy ciężarowe Omegi Pilzno już wróciły z Państwa Środka. Zorganizowanie przejazdów wymagało szeregu przygotowań, obejmujących nie tylko skomplikowane formalności, ale też selekcję kierowców, którzy podejmą się wyjazdu w tak daleką trasę. przewagą transportu drogą lądową z Państwa Środka jest krótszy czas realizacji przewozu.

https://omega-pilzno.com.pl/droga-ladowa-chiny/
Teraz odnosnie zysku jaki może osiągać firma po sprzedazy OTP
Gdy sie spojrzy na raport z podziałem zysku na działalnośc zaniechana i prowadząną to rzeczywiście wyglada jakby tylko sprzedane OTP przynosiło zyki , tylko że firma wszystkie koszty z zaniechanej włozyla w dziaąlnośc bieżąca
W 2013 nie było OTP a firma z dużo mniejszą flotą zarobiła 3,8 mln wiec teraz po wzmocnieniu floty tylko w 1q o 50 zestawów powinna zarabiać wiecej
Zeby to zrozumieć ze nie tylko OTP przynosiło przychody popatrzrny inaczej nie na zyski w tabelach z działąlnosci tylko spójrzmy na przychody z poszczególnych działów
Juz w 2019 roku przychody Chemia, Bitumy i Produkty Spożywcze 97 mln co stanowi 37 ,3 % przychodów
cementy 6,4 mln co stanowiło 2,5% przychodów
przewóz paliw 157 mln zł co stanowiło 60 % przychodów
w 2020 chemia bitumy i produkty spozywcze 93 mln
cementy 6,44 mln zł
przewóz paliw 161 mln zł
Jak nowonabywane zestawy ciagników i cystern przeóża się na zyski zobaczymy już w 2q nie mniej dopiero w 2q ruszyłapo trzymiesięcznej zimowej przerwie budowa dróg.
W 2021 roku do ruchu zostanie włączonych prawie 390 km szybkich dróg. To niemal trzy razy tyle co w roku ubiegłym.

.https://www.parkiet.com/Budownictwo/303159994-Ponad-8-mld-zl-Budimeksu-na-drogi.html

 W najbliższych kwartałach kilka dużych kontraktów Mostostalu Warszawa na budowę dróg wejdzie w fazę realizacji, dlatego też firma zwiększy zapotrzebowanie na asfalty. Jej zdaniem rynek ten będzie rozwijał się jeszcze co najmniej przez pięć, sześć lat w związku z dużą liczbą realizowanych kontraktów na budowę dróg
Ceny asfaltu wzrosły o kilkadziesiąt procent - Surowce i Chemia - rp.pl 
ale przeciez firma ma w końcu jeszcze 105 mln na nabywanie nowej floty)Za same zarobine pieniądze ze sprzedaży OTP w 1q tego roku Transpolonia ma na dwa lata zyski po 15 mln czyli do końca 2022 roku . Jesli firma nie wypłaci dywidendy zaliczkowej w grudniu tylko zaksieguje zysk ze sprzedaży OTP do kapitału zapasowego może z tego płacic dywidendę po 10 % przez nastepne lata ale zakupiona flota tez powinna dawac sowite zyski porównywalne z OTP bo nie bedzie tak strasznych kosztów leasingu które spadły z 10 mln ma 2 mln

Treści na Forum Bankier.pl (Forum) publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją.

Bonnier Business (Polska) Sp.z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl artykułów 12 i 15 Rozporządzenia MAR (market abuse regulation). Złamanie zakazu manipulacji jest zagrożone odpowiedzialnością karną.

Zamieszczanie na Forum propozycji konkretnych decyzji inwestycyjnych w odniesieniu do instrumentu finansowego może stanowić rekomendację w rozumieniu przepisów Rozporządzenia MAR. Sporządzanie i rozpowszechnianie rekomendacji bez zachowania wymogów prawnych podlega odpowiedzialności administracyjnej.

Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.

[x]
TRANSPOL -0,78% 3,80 2025-12-05 15:30:00
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.