Wspaniale, że zabieg się udał - to sukces chirurgów, ale jaki w tym rewolucyjny wkład MedAppu?
Badania obrazowe robi się od lat, żeby lekarze mogli wcześniej obejrzeć pacjenta i przygotować się do operacji,
a jak widać w tym filmiku oglądanym na płaskim ekranie telewizora już taka wizualizacja jest całkiem dobra...
Pracownik MedAppu, który jak zwykle musiał asystować w zabiegu, bo lekarze sami obsługiwać gogli nie potrafią,
raczej nie popisał się wypowiedziami w wywiadzie, bo mówił tylko o bardzo prostych ogólnikach.
Trudno technologię MedAppu w rzeczywistości nazwać polską,
bo gogle HoloLens 2 to produkt Microsoftu z USA, a w MedAppie napisali tylko kod programu,
który m.n. wczytuje dane badań obrazowych z plików DICOM i wyświetla je na tych goglach,
w dodatku używając przy tym standardowych bibliotek programowych, które wcześniej stworzyli inni.
Gdyby produkt MedAppu był dobry i użyteczny, więc był wykorzystywany i dobrze się sprzedawał,
bo by informowano ile egzemplarzy CarnaLife Holo w ilu szpitalach i ile razy dziennie jest używanych,
a także ile szpitali jest zainteresowanych zakupem ilu kolejnych sztuk w najbliższym czasie...
Ale jeśli te dane są kiepskie i ujawnienie sprawi, że klienci dowiedzą się jak jest ich mało i jak rzadko CLH działa,
to mogliby w wyniku tego odstąpić lub zrezygnować z przedłużania umów i wybrać inne rozwiązania...
Jeśli każde pojedyncze zastosowanie CarnaLife Holo jest taką sensacją, że informuje o tym telewizja,
to taka "dobra wiadomość" niestety jest w istocie złą wiadomością z komercyjnego punktu widzenia i zysków.
Reklama telewizyjna może być sposobem na wabienie klientów z pośród naiwnych laików,
którzy w podejmowaniu decyzji kierują się wrażeniem i emocjami, a nie wiedzą ani rozumem;
ale tutaj chodzi o produkt dla lekarzy, którzy muszą być inteligentni, rozumni i wykształceni,
a w szpitalach są procedury zakupów sprzętu, które powinny zawierać porównanie ofert,
więc efekt reklamy nie powinien mieć na nie żadnego wpływu...
Takie newsy to jak zwykle tylko wabik na małych inwestorów!