Eas  Value Research zaleca kupno akcji Sare i podwyższa cenę docelową do  33,4 zł z 28,1 zł za papier. W 2016 r. Grupa SARE wypracowała wyniki,  które na poziomie przychodów przekroczyły nasze oczekiwania. Obroty  wzrosły o 8,1% r/r do PLN 41,3 mln wobec naszej prognozy PLN 39,6 mln.
Wyniki SARE za 2016 na poziomie przychodów były  wyższe od naszych prognoz, ale niższe jeśli chodzi o rentowność. Podczas  gdy spółka wypracowała obroty PLN 41,3 mln (+8,1% r/r) wobec naszej  prognozy PLN 39,6 mln, marże EBIT i netto wyniosły odpowiednio 12,9%  (2015: 16,3%; EVRe: 13,7%) oraz 8,6% (2015: 9,9%; EVRe: 9,6%). 
Reklama
Największą  poprawę przychodów (+137,7% r/r do PLN 2,1 mln) i zysku netto (PLN 807  tys. vs. PLN 681 tys. w 2015) odnotowała spółka zależna Salelifter sp.  z o.o., natomiast najsłabiej radził sobie segment Teletarget sp. z o.o.,  który wypracował obroty na poziomie PLN 25 tys. (2015: PLN 83 tys.)  oraz stratę netto PLN 107 tys. (PLN 226 tys.). 
Między styczniem a grudniem 2016 SARE wypracowało przepływy  operacyjne na poziomie PLN 2,8 mln, a gotówka netto pod koniec grudnia  2016 osiągnęła PLN 4,1 mln. W styczniu 2017 Zarząd SARE opublikował nową  strategię na lata 2017-2019 z perspektywą do roku 2021. 
Według niej kluczowe cele spółki to (1) znaczne zwiększenie kapitalizacji do 2019 oraz 
(2) średnioroczny wzrost EBITDA powyżej 20% w każdym roku realizacji  strategii. W najbliższych latach SARE planuje koncentrować się bardziej  na komplementarnych usługach w różnych kanałach sprzedaży oraz na  rozwoju w obszarach video online i mobile, które np. według  ZenithOptimedia będą motorem wzrostu sektora reklamy internetowej  w kolejnych latach. 
Ponadto, spółce zależy na geograficznej dywersyfikacji przychodów, w szczególności na rynkach Unii Europejskiej.
 Wyceniliśmy SARE S.A. wykorzystując średnią ważoną metody DCF  (80%) oraz analizy porównawczej (20%). Nasza 12-miesi.czna cena docelowa  dla akcji spółki wynosi PLN 33,40 wobec PLN 28,10 poprzednio. Implikuje  ona 75,3% potencjał wzrostu kursu.
 Rentowność SARE w 2016 r. była niższa od naszych oczekiwań, na co  wpłynęła przede wszystkim marża brutto (35,7% vs. 36,9% w 2015).  Uwzględniliśmy to odpowiednio w naszych prognozach, które implikują CAGR  16-19E na poziomie EBITDA w wysokości 19,5%. Ze względu na niższy WACC  (12,8% vs. 13,7% wcześniej) oraz wyższą wycenę na bazie grupy  porównawczej (PLN 30,23 vs. PLN 26,78) nasza 12-miesi.czna cena docelowa  (80% DCF, 20% peer group) jest obecnie jednak wyższa (PLN 33,40 vs. PLN  28,10). 
Uważamy, że nowa strategia SARE jasno pokazuje, iż Zarząd jest  świadomy wyzwań i trendów na rynku reklamy online. Grupa SARE ma bardzo  ambitne cele finansowe, które będzie mogła, naszym zdaniem, tylko wtedy  osiągnąć, jeśli zgodnie z zapowiedziami przeprowadzi akwizycje np.  w obszarze mobile. W tym celu, Spółka może jednak potrzebować  dodatkowego finansowania.
Czytaj więcej na   https://biznes.interia.pl/gieldy/aktualnosci/news-eas-value-research-podwyzsza-cene-sare,nId,4082301#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox