Zanim pojawi się link, krótkie podsumowanie wywiadu:
- Pretekstem zaproszenia przez TVNCNBC było podpisanie przez spółkę cdp.pl umowy z Disney Entertainment Group na cyfrową dystrybucję gier Disneya (o procesie ze Skarbem Państwa w ogóle nie było mowy, może szkoda, bo to właśnie Piotr Nielubowicz zajmuje się tą kwestią w spółce).
- ogólnie o cdp.pl: koszty uruchomienia serwisu to kwota mniejsza od miliona złotych, koszty bieżącego utrzymania to w zasadzie koszty wynagrodzeń paru osób, przewaga dystrybucji cyfrowej nad pudełkową leży głównie w braku zaangażowanie środków obrotowych w prowadzenie biznesu, szybkie rozliczenia z ostatecznym klientem i wydawcą, są również dodatkowe możliwości organizowania krótko trwających promocji, w czasie których generowana jest duża sprzedaż, a które są trudne do zrobienia w sieciach handlowych;
- zainteresowanie serwisem cdp.pl jest duże, pierwsze trzy dni to 100.000 unikalnych użytkowników, 500.000 odsłon, ludzie zaglądają, wracają, co jednak przekłada się na mniej niż 10% transakcji; oferta cdp.pl w dwa miesiące urosła z 36 do 125 gier, w przyszłym roku na pewno będą premiery Disneya, niewykluczone, że pojawią się gry Blizzarda,
- nie będzie szczegółowych danych na temat poziomu sprzedaży poszczególnych gier, ani wysokości marż na poszczególne tytuły, bo żaden cyfrowy dystrybutor (w kraju i na świecie tego nie podaje), natomiast podsumowanie pierwszych miesięcy działania serwisu nastąpi na początku przyszłego roku,
- Wiedźmin 2 w wersji na MAC jest na 3 miejscu na amerykańskim(!) appstorze, chyba 8 wśród aplikacji (jeżeli dobrze zapamiętałem), podobnie wysoko jest w Niemczech, pierwsze w Polsce (chociaż wartość polskiego rynku MAC chyba nie jest zbyt duża, w przeciwieństwie do amerykańskiego)