No dobrze, to popatrzmy na fakty:
1. Żadna z podawanych czy spekulowanych dat dotyczących Phantom Hellcat nie była prawdziwa.
2. Gra nadal nie ma wydawcy, mimo silnych starań znalezienia takowego. Brak wydawcy = brak środków, brak promocji, brak strategii wydawniczej. Gdyby miała wydawcę, info o tym wylewało by się drzwiami i oknami.
3. Od dwóch lat studio nie pokazało niczego poza krótkim, mocno zamontowanym wideo z jakiegoś prototypu.
4. AIG nie płaci pracownikom, lub ma stałe zaległości, prawdopodobnie od miesięcy. Takie głosy pojawiały się tutaj już wielokrotnie. Można w nią nie wierzyć, ale biorąc pod uwagę raporty i inne fakty, składa się to w logiczną całość.
5. AIG nie płaci partnerom, Farm51 zainicjowało postępowanie komornicze w celu wyegzekwowania należności. To fakt.
6. AIG pozbyło się CAŁEGO portfolio wydawniczego, a więc całego dochodu pasywnego. To fakt.
7. Spora część zespołu IBC/AIG albo odeszła z pracy albo szuka pracy. Wśród nich osoby kluczowe dla powstania gry. Designerzy, testerzy, programiści. Na ich miejsce nie pojawiają się osoby z nowych rekrutacji. Wystarczy popatrzeć na LI.
8. Grę o spodziewanym zakresie PH, studio tej wielkości powinno zrobić maksymalnie w dwa lata (przynajmniej do prezentowalnego poziomu). Gry nie ma, nie ma zapowiedzi, nie ma materiałów prasowych, dema, niczego.
9. Studiem kierują osoby, które nigdy nie zrobiły żadnej gry. Studio Director z trzema grami w creditsach, z czego ani jedne nie odsyłają do głównego studia odpowiedzialnego za development albo publishing danej gry. To zawsze były jakieś usługi, art albo porting: https://www.mobygames.com/person/1350298/leksa-gornovitz/
10. Wspomniane "testy" były playtestami. Mogły odbywać się na dowolnym etapie, włączając w to wczesny prototyp, demo, cokolwiek. To nie oznacza, że gra jest gotowa. Co najwyżej, że jest w produkcji. Albo, że AIG/IBC chce żebyśmy tak myśleli.
Co płynnie przenosi nas do wniosku:
Wszystkie działania ibc/aig od dwóch lat wyglądają jak zasłona dymna, a nie faktyczne postępy prac. Każdy rzekomy update był tylko pudrowaną wersją czegoś co i tak wiemy od ogłoszenia gry prawie dwa lata temu. Niech każdy sobie to sam złoży w głowie i pomyśli czy te setki procent wzrostów (lol) są możliwe.