Forum Giełda +Dodaj wątek
Opublikowano przy kursie:  10,50 zł , zmiana od tamtej pory: 49,05%

Re: Paul Krugman pisze o BDI. LINK

Zgłoś do moderatora
Ogólnie ceny frachtu wyglądają w ten sposób (na podstawie kontenera FCL 40')

Przed pandemią cena frachtu to ok 1500 - 2000 USD

W szczycie rajdu stawek cena wynosiła 15000 - 16000 USD, ale to było wiadomo, że to nie może się długo utrzymać, bo transport z Chin przestawał się powoli opłacać, przynajmniej w części obszarów i utrzymanie takich stawek było możliwe do momentu ustabilizowania się popytu i podaży, plus jak cena rośnie ośmiokrotnie, to tak na logikę widać, że coś jest nie tak ;)

Obecnie cena kontenera to ok 12 000 - 13 000 USD. Wg szacunków armatorów, z którymi rozmawiam docelowo powinna spaść do ok 10 000 USD i w takiej cenie powinna się utrzymać na stałe, oczywiście z okresowymi odchyleniami w jedną i w drugą stronę. Co i tak daje 500 % wzrost stawek frachtu.

Jednocześnie istotne jest, że firmy typu ATC to nie są armatorzy, którzy spijają największą śmietankę, tylko firmy spedycyjne. Ale tego typu firmy dostały też spory bonus, w postaci wzrostu prowizji, i widać to po wynikach ATC - najważniejsze, że perspektywa utrzymania się tej podwyższonej prowizji jest stała. I zapewne w kolejnych latach wyniki nie będą już tak rewelacyjne jak w tym roku (chyba, że wpłyną na to inne czynniki, jak rozwój w innych dziedzinach transportu, np w transporcie kolejowym), ale wg mnie raczej nadal będą bardzo dobre i dużo wyższe niż rok czy dwa lata temu, dlatego ja to trzymam na longa, mam nadzieję na wypłatę ponad 1 zł dywidendy w tym roku i ok 1 zł w kolejnych latach, plus perspektywa rozwoju też spora.

Treści na Forum Bankier.pl (Forum) publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją.

Bonnier Business (Polska) Sp.z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl artykułów 12 i 15 Rozporządzenia MAR (market abuse regulation). Złamanie zakazu manipulacji jest zagrożone odpowiedzialnością karną.

Zamieszczanie na Forum propozycji konkretnych decyzji inwestycyjnych w odniesieniu do instrumentu finansowego może stanowić rekomendację w rozumieniu przepisów Rozporządzenia MAR. Sporządzanie i rozpowszechnianie rekomendacji bez zachowania wymogów prawnych podlega odpowiedzialności administracyjnej.

Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.

[x]
ATCCARGO 1,29% 15,65 2025-10-03 16:17:48
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.