Forum Gospodarka i polityka +Dodaj wątek

Re: Oko za oko, ząb za ząb.

Zgłoś do moderatora
Parlament Europejski zalecił państwom UE zestrzelenie rosyjskich samolotów.
W przypadku wkroczenia do europejskiej przestrzeni powietrznej.
https://i.c97.org/ai/534132/aux-head-1674975934-20230128_f16_360.jpg
Parlament Europejski zalecił, aby państwa UE zastosowały siłę militarną w celu przechwycenia i zniszczenia rosyjskich samolotów wojskowych, jeśli naruszą one europejską przestrzeń powietrzną.
Informuje o tym powołując się na transmisję posiedzenia Parlamentu Europejskiego.
Odpowiednia rezolucja w sprawie „wspólnej odpowiedzi” na rosyjskie ataki na terytorium UE została przyjęta większością głosów. Za głosowało 469 posłów, 97 było przeciw, a 38 wstrzymało się od głosu.
W dokumencie tym stwierdzono, że Parlament Europejski popiera wszelkie środki mające na celu skoordynowane i proporcjonalne reakcje państw UE na wszelkie naruszenia ich granic powietrznych, w tym eliminację potencjalnych zagrożeń powietrznych.
Parlament Europejski stanowczo potępił również „nieodpowiedzialne i eskalacyjne działania” Rosji mające na celu naruszenie przestrzeni powietrznej państw członkowskich UE i sojuszników NATO: Polski, Estonii, Łotwy, Litwy i Rumunii, a także celowe wtargnięcia dronów na krytyczną infrastrukturę w Danii, Szwecji i Norwegii.

W Rosji rozpoczęła się potężna „katastrofa lotnicza"
https://i.c97.org/ai/649444/aux-head-1753354540-20250724_RA-47315_360.jpg 
Liczba wypadków lotniczych wzrosła dwukrotnie.

Jak podaje The Moscow w Rosji rośnie liczba wypadków lotniczych oraz liczba pasażerów i członków załóg, którzy giną podczas operacji lotniczych .
Publikacja powołuje się na dane rosyjskiej Służby Nadzoru Transportu (Rostransnadzor), zgodnie z którymi liczba wypadków lotniczych w ubiegłym roku wzrosła do 17, w porównaniu z ośmioma w 2023 r., a liczba ofiar śmiertelnych wzrosła do 37, w porównaniu z 12.
Od początku 2025 roku zdarzyły się cztery incydenty lotnicze, w tym dwa wypadki i dwie katastrofy, w wyniku których zginęło 53 osoby.
Rosja przypisuje tę tendencję „naruszeniom przepisów lotniczych przez linie lotnicze”. Twierdzi, że przewoźnicy lotniczy nie przestrzegają obowiązkowych wymogów dotyczących konserwacji samolotów, a ich personel nie jest odpowiednio przeszkolony.
Ze względu na wzrost liczby wypadków lotniczych władze rosyjskie podjęły decyzję o skontrolowaniu 51 regionalnych linii lotniczych, w tym Azimuth, Alrosa, Aurora, Izhavia i IrAero.
„Segment regionalnego i lokalnego transportu lotniczego ucierpiał z powodu sankcji nałożonych po wycofaniu z eksploatacji zachodnich samolotów, ale problemy zaobserwowano już wcześniej” – zauważył Andriej Patrakow, założyciel serwisu bezpieczeństwa lotów RunAvia .
Ładunek spadł na stare radzieckie samoloty An-2 i An-24, a także na śmigłowce Mi-8.
Problemy nie dotyczą jednak wyłącznie starych samolotów; Federacja Rosyjska zmaga się również ze starzejącą się kadrą pilotów.
„Młodzi ludzie nie przyjeżdżają, żeby latać 50-letnimi samolotami, a starsi pracownicy naturalnie odchodzą z branży” – narzekają Rosjanie.
Sytuację pogarsza fakt, że Federacja Rosyjska nie produkuje części zamiennych do radzieckich samolotów, które od dawna nie są już produkowane, a do ich napraw wykorzystuje się części pochodzące ze starych magazynów lub wycofanych z eksploatacji samolotów.

I kanibalizm floty.