Juz podaje argumenty za 12 PLN: Kazdy biznes, od jednoosobowej dzialalnosci po spoki akcyjne, ma przynosic zysk jego wlascicielom, bo po to on jest. Cena gieldowa spolki najbardziej zalezy od potencjalu zarabiania pieniedzy.
Nie chodzi o to co produkuje, jakie uslugi swiadczy, jaki jest stosunek kapitalizacji do wartosci ksiegowej, czy nawet o zadluzenie,
chociaz to tez element ryzyka wyceniany na gieldzie. Najwaznieszy w tym wszystkim jest wskaznik cena do zysku, poniewaz to mowi, na jakim poziomie organizacji sa skladniki majatkowe i niemajatkowe, ktore tworza zysk. Krotko mowiac: c/z pokazuje jaka jest kondycja spolki. Dobry wskaznik C/Z daje tez podstawy do oczekiwania na spora dywidende. I o to w tym wszystkim chodzi. W Polsce jeszcze nie ma inwestorow indywidualnych, ktorzy kupowaliby spolki tylko i wylacznie z powodu dywidendy, ale na innych rynkach tak sie dzieje i polski rynek podaza za trendem. Spolki dywidendowe sa czesciej doceniane przez inwestorow instytucjonalnych. Dlatego w akcjonariacie Aviaam zaroilo sie od funduszy. Obecna cena Aviaam jest trzymana w ryzach albo spychana w dol wlasnie przez inwestorow instytucjonalnych, ktorzy chca stworzyc dla siebie dobra okazje do zakupu. Aviaam swiadczy kompleksowe uslugi finansowe na rzecz lotnictwa; jest czyms w rodzaju banku i posrednika, ktory zapewnia nie tylko finansowanie ale tez obsluge techniczna, ubezpieczenia i miedzynardowe posrednictwo. Spolka miala duzo problemow zwiazanych z kryzysem finansowym w Rosji. Ale teraz cena ropy jest dwukrotnie wyzsza, a Rosja po glebokich reformach wychodzi z kryzysu. Jak to mawia Warren Buffett: nalezy kupowac spolki, ktore sa w kryzysie ale nie takim, ktory moglby je zabic, tylko takim, ktory moze wzmocnic. Wydaje sie, ze dzialalnosc w Chinach jest wlasnie odpowiedzia na kryzys rosyjski. Nie dosc, ze kryzys rosyjski sie konczy i Aviaam odzyskuje dawny swoj potencjal, to jeszcze dochodzi dobra perspektywa na najwiekszym rynku swiata. Do tego dochodzi dobra perspektywa w branzy lotniczej. Ani terroryzm ani epidemie, ani zadne sankcje nie zablokowaly rozwoju lotnictwa pasazerskiego i cargo. Wprost przeciwnie, liczba pasazerow notuje dwucyfrowy wzrost. W zwiazku z Buffett kupil niedawno az trzy linie lotnicze. Dlatego ze spadkow na Aviaam nalezy sie cieszy i wykorzystac je na zakupy.