Wklejam :
A żeby nie było że gadam głupoty:
https://www.parkiet.com/gospodarka/art21082011-domy-maklerskie-czas-na-krotka-sprzedaz
Panie Marcinie, dostał Pan linka. Zobaczmy czy ma Pan cohones.
a) Cóż aby było jasne, raz na zawsze. brokerzy pożyczają nasze akcje. Tylko wybranych klientom fizycznym, jest ich niewielu i podmitom takim jak Marshall , lista też jest wąska.
b) Aktualnie to lista około 20 podmiotów. Nie uslyszycie i nie przeczytacie o nich ( poza Marshallem Qube i kilku innymi ). A osoby fizyczne , to nawet ich na facebooku nie znajdziecie. Ci ludzie lubią ciszę. Absolutną ciszę.
c)Ja z tymi produktami pracowałem. Wiecej nie mogę jeszcze przez 3 lata powiedzieć. Ale poniżej link . I to co dzisiaj mówił Pan Marcin Podlacki, sorry Panie Marcinie. Stek bzdur. Ale nikt Panu nie powie prawdy na infolinii etc. Litości.
cyt:
Inna sprawa, że krótka sprzedaż w domach maklerskich nie jest standardem. Na palcach jednej ręki można policzyć brokerów, u których inwestorzy indywidualni mogą korzystać z tej usługi. Jedną z nielicznych instytucji oferujących tego typu rozwiązanie jest CDM Pekao. – Oczywiście mocne spadki na giełdzie powodują wzrost zainteresowania krótką sprzedażą wśród naszych klientów, jednak wciąż jest to produkt niszowy – przyznaje Roland Paszkiewicz, szef działu analiz CDM Pekao. Drobni inwestorzy, którzy chcą grać na spadki, wykorzystują głównie kontrakty terminowe oraz rynek forex.
Nieco lepiej z krótką sprzedażą jest w obszarze inwestorów instytucjonalnych. W tym roku krótka sprzedaż dla tej grupy pojawiła się w ofercie DM mBanku. W przyszłym roku ma się znaleźć w palecie usług DM BZ WBK. – Klienci instytucjonalni w ramach swoich strategii inwestycyjnych o profilu hedgingowym (głównie FIZ) korzystają z tej usługi w celu realizacji potencjalnych zysków na spadającym rynku. Krótka sprzedaż powoli staje się standardem na rynku usług brokerskich i DM BZ WBK, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, wprowadzi do oferty usługę krótkiej sprzedaży pod koniec I kw. 2016 r. Trwają wewnętrzne prace systemowe oraz proces komercjalizacji produktu – mówi Piotr Żagan, dyrektor w DM BZ WBK. Postawa brokerów nie jest wielkim zaskoczeniem