"KORONAWIRUS A DECYZJE ZAKUPOWE I ZACHOWANIA KONSUMENTÓW – NAJWAŻNIEJSZE TRENDY
Poniższe podsumowanie zostało opracowane na podstawie raportu Mullenlowe Group
Koronawirus 2020. Wpływ epidemii na zachowania kosumentów oraz raportu Cube Group
Analiza sprzedaży oraz trendów dla e-commerce w dobie pandemii koronawirusa SARS-Cov-2.
- O 23% wzrósł odsetek osób, zamierzających robić zakupy przez Internet
- 23% osób w wieku 55+ deklaruje zwiększenie zakupów online – jest to podobny poziom, jak w przypadku konsumentów w wieku 25-34 lata (24%); w przypadku osób w wieku 35-44 lata wynik wynosi 22%, zaś dla przedziału 45-54 lata – 10%
- Zagrożenie związane z epidemią koronawirusa silniej wpływa na zmianę zachowania kobiet niż mężczyzn
- Największy wzrost sprzedaży w ostatnich tygodniach objął: leki bez recepty (do +91,6% w porównaniu z najlepszym wynikiem z ubiegłego miesiąca), suplementy (+83,8%), produkty spożywcze (do +70%), artykuły dla zwierząt (+58,1%)
- Nieco mniejszy, ale wciąż widoczny wzrost odnotował sektor obuwniczy (+17,7%), RTV i AGD (+7,8%), uroda (+7%), a także dom i ogród (+6,6%)
- Spadek sprzedaży nastąpił w sklepach internetowych z biżuterią (-26,2%) i odzieżą damską (-18,5%), natomiast odzież męska oraz książki utrzymują się na podobnym poziomie
Rośnie wskaźnik konwersji w sklepach przy jednoczesnym spadku ruchu - dzieje się tak ze względu na krótszą ścieżkę zakupową (klienci szukają konkretnych produktów) i mniej punktów styku z konsumentem (spadek znaczenia omnichannel i mobile)"
link