Co ja mogą powiedzieć, każdy sam musi połączyć kropki.
Wpływ na wyniki miały ograniczone dostawy Jaguara, myślę że Land Rovera również, (chociaż w mniejszym stopniu). Zakładałem wynik w okolicach 0, wyszło + 8,6mln, więc jest dużo lepiej niż przypuszczałem.
z czego:
2,0 mln na działalności kontynuowanej
6,6 mln na działalności zaniechanej, to „rozliczenie przez BAP nienależnych rabatów i restrukturyzacja wierzytelności.”
Nie jestem pewien ale „nienależne rabaty” podwyższające wynik BAP, prawdopodobnie obniżyły zysk salonów BAH (z działalności kontynuowanej). Nie wiemy w jakim stopniu bo nigdzie nie ma informacji które salony musiały zwrócić nienależne rabaty. Sądząc po sprzedaży salonów BAH w III i IV kw.2020 to raczej one nie wykonały planów wynikających z umowy. Na koniec 2020 tam prawie nie było samochodów.
Ma to duże znaczenie, ponieważ gdyby tak było to oznacza że salony faktycznie zarobiły za l kw. kilka mln więcej, może np. 6mln. W takiej sytuacji ile zarobią przy normalnych dostawach, 8-10mln kwartalnie?
Sprzedali 268 samochodów (w tym zakładam że 25% używanych).
Według danych Samar, w pierwszym kw. zarejestrowano 453 samochody JLR
Styczeń:39 + luty:141 + marzec:273 = 453
Z tego około 45% sprzedał BAH.
W ll kwartale powinno być około 800 zarejestrowanych samochodów JLR, więc BAH powinien sprzedać około 360szt. + załóżmy 90szt używanych.
Kolejne kwartały powinny być jeszcze lepsze.
PS. Jestem zdumiony wynikami CDR 0,35zł na akcję za l kw, wiedziałem że to bańka, ale nie przypuszczałem że aż taka. A tu spokojnie, bez wielkich oczekiwań 0,21zł.