1. HygeaInt
Ja także zastanawiam się nad rolą spółki HygeaInt. Co do możliwości przerzucania tam biznesu, to swoje przemyślenia zawarłem w komentarzu do jednego z Twoich poprzednich artykułów. Podsumowując, mało to możliwe, gdyż taki krok to niesamowity smród i jeden z kandydatów do wałka roku na GPW. Dla zarządu/RN de facto to koniec karieru na rynku, bo nikt poważny by im nie zaufał w przyszłości. Dodatkowo w zasadzie byłby to początek bardzo poważnych problemów prawnych (podstaw do ścigania bardzo dużo, łącznie z odp. karną – brak jest sensu rozwijać szerzej ten wątek, bo to obszerna opinia prawna).
Dodatkowo warto zauważyć, iż w HygeaInt zaangażowanych jest więcej osób powiązanych z KVT niż tylko prezes. Domenę
link która odwołuje się do HygeaInt rejestrowano 22 marca z maila
b.czachrowski@krynicavitamin.com (sp. z o o zarejestrowana dopiero w lipcu). acomitam wklejał linki do zamówień publicznych i tam osobą składającą wniosek była jedna z dyrektorów KVT.
Zastanawia mnie także argumentacja dotycząca B+R, którą kiedyś tu przeczytałem. Robienie B+R w spółce spoza grupy kapitałowej to strata podwójnego odliczenia podatkowego z tytułu ulgi badawczo-rozwojowej. W młodym podmiocie na pewno nie będzie dużych przychodów także taka podwójna ulga na pewno byłaby korzystniejsza w KVT, gdyż tam będzie z czego zbijać (w szczególności w tym roku). Kwestię ewentualnego połączenia na razie pomijam.
2. Płyny dezynfekcyjne
Kilka dni temu pojawiło się video z reprezentantem KRV, z którego wynika, iż bardzo mocno rozwijają segment środków dezynfekcyjnych (skład, wielkości opakowań etc.). Wydaje mi się, że zmianę widać już po samym HygeaMed. Pierwszą butelkę HygeaMed kupiłem mniej więcej w czasie gdy trafiła ona do Biedronki. Zapach płynu pozostawiał bardzo wiele do życzenia (powiedzmy sobie szczerze płyn cuchnął niemiłosiernie, ale w tamtych warunkach to nie było istotne). Wczoraj nabyłem kolejną butelkę płynu i o dziwo w moim odczuciu dodawane są już do niego substancje zapachowe (płyn śmierdzi mniej i można wyczuć dodany zapach). W Biedrze widziałem serie 00095 02, 00112 02, 00122 02, wszystkie z podobnym terminem ważności.
3. Produkcja napojów
Nie wiem czy ktokolwiek zwrócił uwagę na filmik z YT z Gaszyn challange: https://www.youtube.com/watch?v=xFz6mEcBnu0
Chyba jeden z nielicznych filmów, gdzie widać stocki spółki, do tego przygotowany prawdopodobnie na początku lipca 2020. Nominacja końcowa potwierdza, iż bardzo mocno współpracują z Orangina Schweppes Polska. Podobne wnioski co do kontrahentów można zleźć w poniższym opracowaniu:
linkW powyższej analizie pojawia się bardzo ciekawa kwestia rozwoju rynku napojów:
„Według raportu Nielsen, rynek napojów bezalkoholowych będzie rozwijał się blisko dwukrotnie szybciej niż cały koszyk spożywczy. Warto jednak zaznaczyć, że największą dynamiką rozwoju cechują się napoje wpisujące się w prozdrowotny tryb życia. Przejawia się to w zmienianiu składów na zdrowsze np. za pomocą obniżenia poziomu cukru albo poprzez dodatkową suplementację witaminami”.
Biorąc pod uwagę to co powiedziano w poniższym filmie:
link Znowu wychodzi na to, że spółka jest bardzo zwinna w podejściu do produkcji.