ok, może za bardzo skrótowo to opisałem, oczywiście, że istotne z pkt widzenia formalnych blokad dywidendy są wyniki jednostki, ale generalnie Zarządy rekomendują na podstawie zysku skonsolidowanego (nawet przy stratach jednostki, np. KGHM wypłacał dywidendy).
Trzeba jednak popatrzeć na to, co spowodowało taki spadek kapitałów własnych jednostki, a jak to może się mocno zmienić spółka pokazała przy wyniku za 2021 r. Liczę, że na jednostce znów będą takie zmiany i nadrabianie strat (dotąd nie wiem, jak oni taką stratę wygenerowali i skąd takie zobowiązania wobec JRL - chyba nie rozdawali samochodów za darmo i dostali domiar podatkowy za takie rozdawanie albo jakieś kary skarbowe? :-)). Mama nadzieję, że to się powoli wyjaśni/porozwiązuje. Może pomoże też rozliczenie z JRL za zerwanie umowy oraz rozliczenie z dealerami za okres, gdy BAP był importerem?
Generalnie aż takiego horyzontu czasowego (6-7 lat bez dywidendy) tu nie przewiduję, może wcześniej - za rok, za 2 lata, albo sprzedadzą wcześniej salony za dobre pieniądze.
Trzeba pamiętać, że Prezes ma niezły program motywacyjny w postaci 8% i wreszcie powinien się postarać by ten kurs ruszyć, a powrót do polityki dywidendowej mogłoby tu pomóc...