Każdy musi znaleźć swoje miejsce na szachownicy, na której obecnie gramy. My kupiliśmy dwa projekty farm wiatrowych; dopinamy szczegóły z bankami i dostawcą turbin, na wiosnę ruszamy z budową. Dalej będziemy też restrukturyzować grupę kapitałową - powiedział w rozmowie z portalem wnp.pl Wojciech Rybka, prezes Drozapolu-Profilu, pytany o sytuację i tendencje na rynku dystrybucji stali.
fot. PTWP
Rybka wskazał, że sytuacja w sektorze dystrybucji stali jest trudna - nie tylko z powodu problemów budownictwa. Również ci dystrybutorzy, którzy sprzedają swoje wyroby dla innych segmentów przemysłu, walczą o każde zamówienie.
Share on facebookShare on googleShare on wykopShare on naszaklasaShare on twitterMore Sharing Services
0
Komentarze (1)
znaleźli swoje miejsce i ustawili się do bicia
z branży, 14.02.2013 09:14
ZOBACZ TAKŻE
Drozapol inwestuje w energetykę wiatrową
Drozapol Profil ma już projekty farm wiatrowych 18 MW
Drozapol Profil kupił projekt farmy wiatrowej 10 MW
Drozapol-Profil ma drugą spółkę do farmy wiatrowej
- Eksport siadł, a rynek wewnętrzny osłabł. Wiele firm ma zamówienia, ale nie radzi sobie z zatorami płatniczymi. Taka jest rzeczywistość i trzeba się umieć dostosować do zmieniających się warunków rynkowych - zaznaczył Rybka. Gdy na rynku dystrybucji stali robi się trudniej, to zawsze powraca temat konsolidacji w branży.
- Sprawa konsolidacji wałkowana jest od lat; w czasie każdego kryzysu temat powraca, a po kilku miesiącach, gdy wraca popyt, wszyscy prężą muskuły, sądząc, że dadzą sobie radę sami - stwierdził Rybka.
Jego zdaniem, konsolidacja nie jest panaceum na spadający popyt oraz sytuację na rynku, a w niektórych firmach dystrybucyjnych jest niemożliwa do przeprowadzania z powodu zbyt dużych różnic asortymentowych, czy po prostu innej kultury prowadzenia biznesu.
- To sprawa indywidualna i każda firma musi dostosować swój potencjał do zmieniającej się sytuacji rynkowej. Jedni będą się kurczyć, a inni rozwijać - powiedział Rybka.
- Na pewno obecne zaplecze przetwórcze, zwłaszcza w produkcji zbrojeń i centra serwisowe mają dziś potencjał dwu- lub trzykrotnie przekraczający obecny popyt - dodał.
W ostatnim czasie wśród dystrybutorów stali bardziej modne od słowa "konsolidacja" jest "specjalizacja". Praktycznie każda firma wskazuje obszary, w których się wygodnie zadomowiła lub ma plany dotyczące segmentów rynku, które przedstawiają się atrakcyjnie. Drozapol-Profil zdecydował się na energetykę odnawialną, a mianowicie farmy wiatrowe.
Zobacz: Drozapol Profil ma już projekty farm wiatrowych 18 MW
- Każdy musi znaleźć swoje miejsce na szachownicy, na której obecnie gramy. Kupiliśmy dwa projekty farm wiatrowych; dopinamy szczegóły z bankami i dostawcą turbin, na wiosnę ruszamy z budową. Dalej będziemy też restrukturyzować grupę kapitałową - wskazał Rybka.
- Podejmujemy działania, aby wyprzedzić to, co nieubłaganie następuje. Inwestujemy w nowe sektory, zdywersyfikujemy ryzyko i z optymizmem idziemy do przodu - podsumował.