Dużo pracuje i mam mniej czasu ,wolne poniedziałki .I tak kilka wątków . Po pierwsze raport powinien byc dobry . Mamy w raporcie za 2 q że zysk za trzy A321 na czysto wyniósł 11 mln to za jeden sprzedany na ten kwartał ze SPA Polska daje zysk prawie 3 ,73 mln $ . Spółka raportuje w wydarzeniach po sporzadzeniu raportu o jednym pośrednictwie na 3Q powinno dac 1 mln $ oraz sprzedany do Darta 1 A321 według mnie zarobiła na nim ze wzgledu na wzrost cen o 10 % pomiedzy przejeciem go w listopadzie a sprzedażą w sierpniu co dawałoby zysk nastepne 2 mln $ . Nie wiiemy ile było dodatkowych pośrednictw ale o trzech w sprzedaży nowych samolotów do SKY CO poinformowała spółka przy marży jaką zazwyczaj tłuką powinno to dac dodatkowe mln$ zysku Nie licze zysku z leasingu nowych samolotów do Aeroflot , Dodatkowo spółka ma 5 pośrednictw na 4 Q . Wiec pisanie że może byc zysk a może byc strata jak w 4 Q nie należy traktowac poważnie . I tak patrząc z perspektywy czasu wiemy że ta strata w 4 Q to zwykłą manipulacja bo przyczyną straty było przeszacowanie 10 Bombardierów i 1 Boeinga na przełomie roku w dół o 5 mln $ podczas gdy w tym samym czasie inne 4 A321 z floty warte 100 mln $ poszły o 10 % w góre co dało już na 4Q zysk tylko z przeszacowania całej floty ponad 10 mln $ bo to wtedy a nie w momencie sprzedaży podrożały przynajmniej o 10 mln $ te 4 A321 .Wiec całą strata to czysto ksiegowy zabieg że tak było dowiedzieliśmy sie dopiero po sprzedaży tych 4 A321 które dały zysk 15 mln $ . Oczywiście spółka podała również przeszacowaniue w góre tylko że to przeszacowanie w góre nie idzie do zysku na które zresztą nie zgodził sie biegły A przecież Being 737 , który wniósła córka spółka Dikkys Investments Limited zaksiegowany jest na 1,8 mln$ a wart jest 10 mln $ wystarczy go sprzedac by zaksiegowac zysk . Dalej o czym pisałem Dikkys Investments Limited w ramach postępowania sądowego No. A56-75891 / 2015 domagał sie od Transareo ponad 10 mln PLN za nie zapłacony leasing samolotu kolejna rozprawa miała odbyc sie w listopadzie 2016 roku ale sie nie odbyła a w spólce bez komunikatu pojawił sie kolejny Boeing który teraz wiemy że w dniu 14.11.2016 roku na podstawie umowy pomiedzy OAO „AK” Transaero „i Dikkys Investments Limited w ramach postępowania upadłościowego przeszedł na stan naszej spółki Aviaam chciała go widocznie również zaksigowac jako wzrost środków trwałych na co nie zgodził sie biegły przyczyną było zapewne to że w sadzie pojawił sie wniosek o nieważności umowy sprzedaży samolotów Boeing 737-524 numer: VP-BYJ Numer seryjny: 28923 pomiedzy OAO „AK” Transaero „i Dikkys Investments Limited .Samolot ten trafił dopiero do spółki w lutym 2017 ale spółka kupiła go zapewne za grosze stąd wnisek o unieważnie umowy sprzedaży i do tej pory nie zaksiegowała jego rzeczywistej wartości chodzi oczywiście o tego Boeinga https://www.aviaam.com/en/news/view/aviaam-leasing-delivers-boeing-737-business-jet-for-klasjet. Widimy zatem że z tą stratą w 4 Q jest nieżle naciągana bo w 4 q były najwyższe przychody i zapłacono 1,7 mln $ podatku a podatku nie płaci sie od straty tylko od 10 mln $ zysku .A w temacie Trasareo R osyjski wynajmujący VEB-Leasing zamierza sprzedać umowę na cztery superjety Airbus A380, początkowo przeznaczone na nieistniejące Transaero Airlines.Firma spodziewa się, że nabywca będzie zagraniczną firmą, ponieważ nie ma potencjalnych operatorów A380 w Rosji ,donosi dziennik Vedomosti, cytując prezentację na posiedzeniu rady nadzorczej VEB-Leasing 5 października 2017 rNajemca nie może zrezygnować z zamówienia złożonego w 2012 r., Ponieważ zapłaciła już 13,8 mld rubli (237 mln USD). Łączna wartość umowy w cenach na 2012 rok wyniosła 1,576 mld USD Znalezienie zagranicznego nabywcy będzie dość trudne, ponieważ A380 nie ma znaczącego popytu na rynku. Innym problemem jest to, że rosyjski leasingodawca jest pod sankcjami zachodzymi, więc nie może negocjować transakcji z amerykańskimi lub europejskimi firmami.http://www.rusaviainsider.com/russian-lessor-sell-a380s-intended-defunct-transaero/
I tu znowu pole do popisu u dla Aviaam która oprócz kontaktów na całym świecie ma również pozwolenie na handel samolotami w Chinach a tam akuratnie zapotrzebowanie na takie samoloty jeszcze jest . Czy to wykorzysta pożyjemy zobaczymy . Pozdrawiam wytrwałych .