Elektromobilność+magazyny też mogą wydawać się ciekawe. Bo bliższa perspektywa. A magazyny sa konieczne żeby system z OZE dobrze funkcjonował.
Nie wiem ile im to zajmie z wiatrem. To może być perspektywa na 2026. Teraz ogarniają przekładnie. Ale w Polsce ma zostać wybudowane do 2040 26 GW w Onshore według PSEW. Nawet przyjmując cenę za 1 MW 900 tys USD jest to rynek na poziomie 94 mld zł w samej Polsce. Famur chce, aby 70% łańcucha było w Polsce. To wydaje mi sie, że będzie jedną z przewag żeby był uprzywilejowany w ofertowaniu. Do tego dochodzą istotne usługi serwisowe na tym rynku gdzie już buduje i reklamuje swoją bazę.
A odnośnie elektromobilności jest bolączką UE. I ten temat będzie na pewno pchany w 2025 roku. Rynek motoryzacyjny UE traci konkurencyjność. Za mało łańcucha dostaw znajduje się w Europie każdego etapu produkcji (down-mid-up stream). Co już widać po tych dwóch programach dotacyjnych na 2025.