kt: Czy rynek gospodarstw domowych jest istotnym rynkiem dla Duon?
Mariusz Caliński: Obecnie koncentrujemy się przede wszystkim na klientach biznesowych. Rynek gospodarstw domowcyh, zarówno w gazie jak i w energii elektrycznej, jest wciąż rynkiem taryfowanym i co za tym idzie bardzo trudno jest budować skuteczną strategię pozyskiwania klienta biorąc na siebie ryzyko zmian taryfy i obniżania marży na kliencie. Tym niemniej uważamy, że kolejne lata mogą przynieść zmiany i wtedy ten segment rynku może stać się dla nas priorytetowy.
Kriskros: Co wpłynęło na zwiększenie wielkości sprzedaży gazu?
Mariusz Caliński: W segmencie infrastruktury wzrosła przede wszystkim sprzedaż LNG na skutek uruchomienia w poprzenich latach nowych stacji regazyfikacji LNG, wybudowanych dla nowych klientów. W segmencie obrotu prowadziliśmy intensywne działania sprzedażowe oraz marketingowe ukierunkowane na klientów gazu TPA, a ponadto - jak wskazują dane publikowane przez URE - ogólnie rośnie świadomość odbiorców o możliwości zmiany dostawcy gazu. Wzrost sprzedaży w handlu hurtowym wynikał z atrakcyjnych warunków transakcyjnych na rynku hurtowym gazu, które udało się nam wykorzystać.