Dnia 2024-08-20 o godz. 20:52 ~Krótki napisał(a):
> ...a jak wyobrażasz sobie odzyskiwanie rynku??? ...oferując zaporowe ceny przy kosztach sprzed restrukturyzacji?
> > Budżet to jedno ... a przetarg to drugie... myślę że oferty innych przewoźników również były niższe od limitu Tauron.
> > Pkp cargo po obniżeniu kosztów będzie mogło być bardziej konkurencyjne...
Opowiadasz herezje
Klient ustala bużet, stara się proponować rynkowo, więc za 465K ton max na 2 zadania 33,5 mln złotych. Taki budzet patrząc na stawki, złozoność zadania, rozproszenie trzeba przedstawić i średnio TC liczy 72zł brutto na tonie...
PKP Cargo
Czy trasa jest krótsza bo zwolniono pracowników? NIE
Czy paliwo jest tańsze niż w przeszłości? NIE
Czy moce na trakcji są tańsze? NIE
Czy opłaty za korzystanie z torów są niższe? NIE
Czy pracownicy stali się tańsi bo zwolnion kolegoów? NIE
Czy prędkość handlowa wzrosta na Sląsku skokowo? NIE
Czy można wykorzystać stare węglarki i inne nie mające stalowych podłóg do rozładunku? NIE
Czy dodatki socjalne odcięto pracownikom? NIE
Czy tabor / lokomotywy etc staniały? NIE
więc co ty opowiadasz,
dokonujecie ofert niedoszacowanych i p.o. to przyklepuje bo Armagedon skutków będzie ktoś inny rozwiązywał......
Tak, PKP Cargo ma nadmiar mocy przerobowych i ma mieć mniej pracowników .
Kalulacja jakiej chyba dokonano to umowa np z 2021 na 780K ton za 36 mln, teraz 465K ton to 30% pracowników zwolnili to będzie 30% jednostkowo taniej :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
To co robią robło np kiedyś PBG ....bankrut w likwidacji...