Kolego, podniosę jakość merytoryczną Twoich wpisów.
1) AB, a nie ABPL. ABPL to tylko skrót GPW. Nazwa to AB, tak jak Action, ABC Data i Wasz Asbis.
2) AB miażdży jakościowo Asbis. ABC Data i Action już odeszły w niepamięć na własne życzenie. Dlaczego AB miażdży Asbis? Zrób analizę P&L, bilansu, CF. Wyjdzie Koledze przepaść. Nie pastwię się, że Asbis tak był "przygotowany" na zawirowania pandemiczne, że zyski mu mocno spadły nawet w niby super Q2. Tymczasem AB rośnie. Rosną przychody, rosną zyski. W dwucyfrowym tempie. A Asbis zleciał do 2 mln dol. zysku kwartalnie i chyba się tam zabetonował. Brakuje zapasów? Brakuje gotówki? Odpowiedz sobie sam.
3) Perspektywy. Kolejna miazga. AB to dystrybutor. Z krwi i kości. I to procentuje. Plus działa na największych rynkach CEE - Polska, Czechy, Słowacja. Coraz zamożniejsze rynki, które gonią Zachód. A ASbis? Kazachstan? Byłe republiki radzieckie? No proszę.... Handel towarem nie wiadomo skąd, nie wiadomo z kim i nie wiadomo na jakich zasadach, bo tam na pewno nic nie jest transparentne w tamtych szerokosciach geograficznych...
4) Dywidenda. Już byli tacy, którzy mówili, że można wypłacać zyski jako dywidendę, a biznes będzie się super kręcił. No i sami się przekręcili. W tej branży kapitały własne i gotówka to podstawa. I relacje z ubezpieczycielami należności. No ale o czym ja mówię, jak jesteś fanem firmy, która handluje czym popadnie na dzikim Wschodzie...
5) Główny właściciel. Asbis jak można się domyślać wynajmuje różnych ludzi aby promowali firmę, bo oficjalnie wiadomo, że główny właściciel chce sprzedać akcje. Każde pudrowanie jest przecież pod to. A w AB odwrotnie. Główny akcjonariusz długoterminowo myśli o firmie i buduje jej potęgę. Dodatkowo duża dywersyfikacja biznesu, dbanie o bezpieczeństwo itd. Dzięki temu mają nieprzebrane możliwości finansowania i wzrostu w przyszłości. A Asbis? odpowiedz sobie sam...
6) Wykorzystanie sprzyjającego rynku - COVID i przyspieszenie cyfryzacji społeczeństwa. Tutaj najlepiej widać, jaki kto ma biznes. E-commerce? Automatyka magazynowa? To AB. W Q2 wysłali 2x tyle paczek co rok wcześniej przy tych samych ludziach i tym samym centrum logistycznym. To jest efekt inwestycji w przyszłość! A e-commerce to przyszłość. Cloud to przyszłość. Słyszałeś o czymś takim w Asbisie, żeby Microsoft wybierał ich na regionalnego partnera? Bo ja nie... No cóż, przykro mi. Ale takie są fakty.
Pozdrawiam Kolegę i życzę zdrowia!