Wypożyczanie miejsca na serwerze ma przed sobą przyszłość.
Jedni eksperci mówią, że jest to tańsze od zakupu sprzętu i oprogramowania, inni, że wygodniejsze i bezpieczniejsze.
W każdym razie liczba danych, które firmy muszą zagospodarować, rośnie lawinowo.
Potrzeba skorzystania z outsourcingu IT pojawia się wraz z rozwojem firmy, wzrostem zatrudnienia, liczby realizowanych zadań, partnerów biznesowych.
Nieuchronnie idzie za tym większa liczba posiadanych urządzeń oraz konieczność zatrudnienia nowych specjalistów do ich obsługi. Problemem staje się także dostępność miejsca, gdzie urządzenia te będą pracować.
Ciąć koszty, zwiększyć bezpieczeństwo
- Koszty utrzymania infrastruktury teleinformatycznej drastycznie rosną, a rozwiązaniem tego problemu może być właśnie outsourcing - przekonuje Przemysław Trzynadlowski z Telefonii Dialog.
Do podstawowych korzyści płynących z outsourcingu obejmującego kolokację i hosting zalicza się wzrost płynności finansowej, przedsiębiorca nie musi bowiem ponosić nakładów na rozbudowę infrastruktury teleinformatycznej, budowę czy wyposażenie serwerowni, nie musi też zatrudniać dodatkowych specjalistów. Zaletą jest także gwarancja bezpieczeństwa, firma przekazuje swoje zasoby teleinformatyczne profesjonalnemu podmiotowi posiadającemu zarówno wiedzę, jak i niezbędne środki zapewniające ich poprawne działanie.
http://it.wnp.pl/outsourcing-na-fali,7013_2_0_0.html